5 månader

Grattis alla Lucys valpar på 5 månaders-dagen!
 
Igår höll jag mina två valpkurser och det är mycket duktiga valpar. Timja går i den ena och är mycket duktig och lär sig fort.
Efter kvällens kurs så fick hon följa med hem till oss och nu har jag snart passat henne ett dygn. Hon är helt underbar denna lilla hund! Mycket enkel och beter sig precis som mina vuxna hundar. Hon vilar när dem vilar och går med på promenaderna. Idag fick dem vara själva hemma när jag gick till jobbet ca 3 timmar och alla tre låg och sov när jag kom hem.
Timja är väldigt föremålsintresserad och älskar när man leker med henne, så hon har tydlig av-och-på knapp.  
 
Hon har sovit hela natten bredvid sängen, men väckte mig halv sju med massa godmorgonpussar! Då gick vi ut och kissade och sen låg hon och lekte med en leksakshund en halvtimme innan hon somnade om.
 
Jag har klippt hennes klor och hon ligger helt stilla när jag gör det och så har jag klippt bort lite päls mellan trampdynor, analöppning och under öronen.
 
Sen har jag tränat lite mer utställning med henne. Springa gör hon så vackert! Och "stå" tränade jag med klickern och det gick jätte bra, ibland sätter hon sig och ibland flyttar hon tassar, men det får man göra när man bara är 5 månader :) Hon har en mycket positiv attityd till att samarbeta :)
 
Här är mina tre Barbet-tjejer, tripp, trapp, trull :) Alla lika underbara :)
 
 
Jag har vägt/mätt Timja idag och hon väger 15 kg och är 49 cm hög ungefär
 
Fina tjejen! Hon är mycket keligare än vad både Dixie och Lucy är, hon vill krypa in under skinnet :)


Mor och dotter. Såhär ligger dem just nu. Lucy älskar att ligga på balkongen, det är svalt och skönt tycker hon och det tyckte visst Timja också :) (Dixie ligger vid mina fötter)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Lidblad

Timja verkar vara lik sin farmor:-)

2012-09-13 @ 19:19:00
URL: http://www.batterikullens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0