Äntligen!

Vi har varit på fredagsträning igen med Emelie + hundar.
 
Det blev såklart rallylydnad med Dixie. Senste gångerna har ju inte 8:an fungerat för mig, men idag satt den! Hon tittade inte ens åt mina högar med kattmat som jag lagt ut! Det kändes så skönt att det faktiskt gick idag. Hoppas det kan släppa med den nu.
Däremot hade vi lite strul med slalomet, men det är lättare att få rätt på, så det ska vi jobba med. Annars fungerade allt fint idag, Dixie var mycket alert och hade sin härliga attityd :)
 
Men precis innan träningen var vi lite ovänner. Jag hade förberett med att torka lammkött i ugnen som jag skulle ha i små bitar på träningen bara för det skulle vara lite extra gott idag. När jag tar ut plåten och låter den stå och svalna på spisen och passar jag på att göra lite annat, packa träningsväska m.m.
Då hör jag hur det låter i köket och när jag springer dit så har Dixie tagit nästan allt lammkött från plåten. Nedrans hund! Sur blev jag minsann på henne nu när jag hade ansträngt mig och då blev hon sur för att jag blev sur och så var vi ovänner en stund. Hon har blivit en sån mattjuv, det är något nytt hon har börjat med :-/
 
Lucy fick sig ett lydnadspass idag och fast hon är som hon är så måste jag ändå säga att det gick bra, utifrån hennes förutsättningar. Vi ska bara få till de sista detaljerna i allt, så det blir lite träningspill. Men det är roligt :)
Lite snabbare halter, lite snabbare ingångar, lite säkrare och snabbare läggande, lite bättre ställande och sen är platsliggningen ett kapitel för sig. Allt detta pillandet tar tid att träna. Jag märker att hon är den typen av hund som blir bättre ju längre vi tränar. Hon behöver alltså lång uppvärmning.
 
Ikväll ska jag och Daniel fira hans födelsedag eftersom han åker till Stockholm imorgon och är borta 4 dagar i jobbet, så han är inte hemma när han fyller år.
 
Imorgon  blir det vilodag för oss och på söndag är det dags för utställning. Jag ställer bara ut Dixie, men Lucy ska följa med och hälsa på sina döttrar. Både Timja och Alma från Danmark kommer för att titta :) Ska bli kul att se Alma och hennes familj igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0