Topp 10 :)

Vilken underbar dag det blev idag! Känner bara ren lycka nu när jag tänker på vad jag ska skriva :)
(Det är först när jag skriver det som jag fattar vad som har hänt)
 
Idag var det ju dags för utställning på Sofiero. Det var en jätte trevlig dag och ganska många Barbeter på plats, hela 11 stycken sammanlagt :) Men bara 5 som deltog på själva utställningen.
Det var tre hanhundar, 2 juniorer och sen "vår" Bruno i Öppenklass. På tiksidan var det Gabby i juniorklass och Dixie i championklass.
 
I hanhundsklassen blev det Bruno (Majtippans Rubin of Cheba) som blev bästa hane och fick sitt första Cert och CACIB. Men slutligen blev han slagen av sin mor Dixie som blev BIR. Samtliga 5 hundar fick fantastiska kritiker och domaren som dömde är mycket trevlig :)
 
Det är många som undrar varför jag överhuvudtaget ställer upp med Dixie när hon ändå är så vinstrik och ibland måste man nästan försvara sig med bra anledningar till varför man ställer upp. Och för alla som undrar så har jag mina anledningar här:
  • Det är roligt att ställa ut och träffa andra Barbeter och deras ägare
  • Jag vet inte om jag kommer få en sådan hund som Dixie någon mer gång i mitt liv och då vill jag se hur långt vi kan gå, (vi siktar i slutändan mot en BIS-placering)
  • Utställning är en otrolig hjälp för oss när vi sen tävlar rallylydnad, då det är samma typ av tävlingssituation som gör mig nervös, men på utställning får man chans att belöna det och det gör att Dixie får höga positiva förväntningar på andra tävlingar (Detta är främsta anledningen till att vi  kommer fortsätta med utställning)
För att gå vidare i handlingen så blev det lite väntan innan finalerna skulle börja och som sagt så var målet idag att komma till BIS-finalen. Det blev lite shopping och fika med Amanda. Amanda har varit med och hjälp mig hela dagen, tack så jätte mycket för all hjälp och stöd och framförallt trevligt sällskap :)
 
Sen var det äntligen dags att visa oss i stora ringen. Det var många hundar i gruppen, men Dixie skötte sig så himla bra. Hon gjorde allt perfekt! När domaren sedan började plocka ut de hundar som gått vidare så var vi en bland dem. Vi fick springa ett varv till och sedan började platserna om grupplaceringarna att delas ut bakifrån. Det kändes ganska neröst när både 4:e och 3:e platsen blev tagna och även andra platsen. Så jag blev så otroligt förvånad men jätte lycklig när de i högtalaren ropar ut att det är vi som vunnit gruppen BIG 1:a!!!!!!
Helt fantastiskt! Och domaren kommentar: "Det var en ära att få döma fram en så fin hund"
 
Det är helt otroligt att Dixie har tagit två grupplaceringar på två utställningar i rad! Nu kan man inte längre säga att Barbet aldrig placerar sig i gruppfinalerna för det har vi gjort nu två gånger! Det är ovanligt, men min hund har det lilla extra och hon är något utöver det vanliga! Det har hon alltid varit!
 
3317 hundar deltog på helgens utställning och av dem blev vi topp 10. Vi nådde vårt mål, vi kom till BIS-finalen, men där kom vi på delad 5:e plats, alltså ingen BIS-placering, men vi är mycket nöjda ändå!  :D
 
Nu bjuder jag på bilder från vår lyckodag:
 
Söta Gabby (Clayhill Gabrielle)
 
 
 
Jan och Bruno minglar
 
 
Bruno
 
Mera Barbetmingel :)
 
 
Jack från La Spezias kennel
 
 
Systrarna Timja och Alma träffades och det blev ett kärt återseende. De är lika på många sätt, båda är t ex helt underbara :)
 
 
Timja och Axa hälsar på varandra


Dixie värmer upp



Desirée och Trix var på plats och det var roligt att träffa dem båda i verkligheten :)


Jack in action! :)


Domaren klämmer och känner på Bruno
 
 
Trix
 
 
Tävlan om bästa hane
 
 
Jag och Dixie
 
 
Jan och Bruno
 
En mycket nöjd husse med BIM-rosetten :)
 
Jag och Dixie, stolta vinnare av Grupp 8 :)
 
Vi får fina lovord från domaren :)
 
Och här är våra priser från dagen :)
 
Nu ska vi gå och lägga oss och imorgon är det en nya dag där det såklart står hundträning på schemat :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Nu börjar jag förstå varför du inte har tält,
det är ju på hemvägen som det stora bekymret kommer, med alla priser som ska tas hem!
Jättegrattis till dej o till Bruno, synd att vi inte kunde vara kvar till bedömningen, det får bli en annan gång.

2012-09-10 @ 05:43:53
Postat av: Marie Widblom

Grattis igen, roligt att se och läsa att det var många Barbeter på plats både i och utanför ringen.
Marie.

2012-09-10 @ 06:51:30
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Lena Herén

Grattis Maja! Vad fina ni är båda två
Kram Lena och Saffe

2012-09-10 @ 08:17:08
Postat av: Jill

Grattis till dig och Dixie! Du kommer snart ikapp de danska hundarna. kram Jill

2012-09-10 @ 17:51:58
URL: http://abyfjorden.se
Postat av: Kerstin och Berndt +Gabby o Cipo

Grattis, du och Dixi är jätteduktiga. Ett riktigt radar par.
Kramar från Kerstin o Berndt

2012-09-11 @ 17:33:21
Postat av: Gunnel Svinhufvud

GRATTIS SYRRAN!!!!!! önskar Soya och alla vi andra i Lerberget.

2012-09-12 @ 21:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0