Andra tävlingen i avanceradklass

Igår var det tävlingsdags igen för mig och Dixie.
Vår andra start i avanceradklass i rallylydnad.
 
Vi blev godkända på 88 poäng och kom 3:a på prispallen.
 
 
Jag tyckte Dixie skötte sig jätte bra, helt perfekt sinnesstämmning, inte överladdad :)
Banan var ganska lätt, men ändå lyckades vi dra på oss några poängavdrag. Vid tredje skylten när det är snurr under gång så missar hon och efter förra missen på tävlingen så var jag väldigt snabb denna gång att meddela omtag. Men det är inte bra att göra det, för det kostar bara mer,  (Man ska istället bara prova igen så det blir rätt)men nu var jag så ivrig på omtag och det kostade 6 poäng. Sen tyckte domaren att Dixie slog i hindret när hon hoppar och får -5 poäng för det. Jag märkte inte att hon slog i och kan inte se det på filmen heller, men domaren dömer. Sen fick hon -1 poäng i honnören för att hon nosade en gång.  
 
 
Där är lite mer som jag måste jobba på. Helt om från varandra skylten fick vi inget avdrag för, men den måste bli bättre på tävling. På träning fungerar den jätte bra, men jag blir nog nervös för den skylten på tävling och gör kanske något anorlunda. Det är så bra att ha en film som man kan utvärdera :)
 
Honören var denna gång att ha hunden liggandes framför föraren.
 
Min älskade fina hund som alltid gör sitt bästa! Hon är så himla rolig att träna och tävla med <3
 
Nästa helg är det dags igen och då hoppas vi på det sista kvalificerade resultatet så vi kan få vår nya titel och bli uppflyttade till mästarklassen som är den högsta klassen. Mycket spännande ska det bli!
 
Nu ska vi åka till sommarstugan och gräva i landet. Eller, rättare sagt, Daniel gräver och jag vilar mig :)

Kommentarer
Postat av: Marie W

Grattis till 3:an det är väl inte fy skam, jätte duktiga är ni.
Marie

2013-04-21 @ 17:10:37
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0