Ny storm

Det har varit en ny rejäl storm på besök. Denna gången hette han tydligen Sven.
Sven var arg och aggresiv och långsint och riktigt jobbig.
Jätte mycket har förstörts och det som var speciellt denna gång var översvämningarna. Vår strand var helt under vatten, lika så hundrastgården och strandpromenaden och allt längs med den.
 
Men hundarna är så glada! Särskilt Lucy älskar när det blåser hårda vindar. Vi har promenerat mycket på vallarna vid Citadellet (där finns inga träd som kan falla ner) och där njuter hundarna i fulla drag. Jag och Dixie råkade blåsa in i staketet en gång när det kom en rejäl vindpust. Tur inte elen var på :)
 
Och idag var lyckan ännu större för vovvarna när första snön hade kommit. Oj som de har busat!
 
Jag märker att det närmar sig löp för Lucy, för hon kissar oftare och de andra hundarna luktar på henne mer. Hoppas nu bara hon håller sig till januari.
 
I onsdags var vi i Halmstad och tränade i hundarenan med Emelie och Petronella. För första gången så testade jag att köra ett lydnadsklass 2 program tävlingsmässigt med Lucy.
Vi fick det filmat också, men tyvärr var filmen för tung för att ladda upp här så tyvärr kan jag inte bjuda på någon filmvisning :(
 
Men det är mycket nyttigt att titta på för min egen del. Fritt följ, läggande och inkallning såg helt okej ut. När det var dags för rutan så startade hon på kommando men ställde sig bredvid rutan. Jag vet att den inte är färdig, men det känns inte som det är så långt kvar tills hon förstår. Jag har börjat shejpa mittpunkten nu och det går ganska bra. Några pass till så tror jag att det kommer lossna. Hon är helt klart på rätt spår :)
 
Apporteringen fixar hon även om hennes gripande inte är de vackraste :)
Hoppet som vi haft så mycket problem med har de senaste två passen lossnat och nu satte hon det! Hoppas det inte är tillfälligt, utan att poletten har trillat ner :)
 
Sista momenten som är fjärrdirrigering är det absolut tråkigaste momentet. Det är alltså det vi har tränat minst och alltså det som fungerar sämst. Men det får jag väl helt enkelt bara ta itu med när jag väl känner att det är läge. 
 
Imorgon är planen att hundarna ska få sitt julbad. Jag är lite ledsen över att vi inte är med på svensk vinnarutställningen i Stockholm. 10 barbeter är anmälda, så det hade varit kul att vara med. Jag önskar i alla fall alla stort lycka till imorgon!
 
Och ha en trevligt 2:a advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0