Det sura äpplet

Även om det inte är någon vår här, så tycks i alla fall alla små kaniner fått vårkänslor, för de parar sig hej vilt överallt.
Detta betyder även att Lucy får "vårkänslor" och vill gärna leka vårlekar så som "jaga-kanin-leken" eller "stå-och-spana-efter-kanin-leken" eller varför inte "ta-upp-alla-kaninspår-som-är-möjligt-leken".
 
Detta är så himla jobbigt. Hon blir helt blockerad och idag blev jag så himla arg på henne. Och naturligtvis hjälpte inte det. Jag fick bara en gnällig och frustrerad hund som försökte bjuda på lite lydnadsövningar samtidigt som hon egentligen bara ville in i sin kaninvärld och kombinationen blev mycket frustrationspip och skall.  
Suck! Jag förstår inte att vi måste gå igenom detta varje gång denna årstiden.
Jag fick lägga Lucy plats och gå ifrån och andas lugnt... Sen kunde jag tänka klart. Då fick jag genast dåligt samvete för jag blivit arg på henne. Det händer ytterst sällan att jag blir arg på mina hundar. Men detta är ett tillfälle, där min frustration tar över ibland.
Efter det så blev det skavllerträning i vanlig ordning och det fungerar. Blockeringen släpper och jag får kontakt med henne.
Det är bara att bita i det sura äpplet och ta tag i vårens anti-jakt träning.
 
Ikväll är det agility för oss och det kan behövas. Lucy har så mycket spring i benen och behöver göra av med lite energi.
Själv har jag träningsvärk i kroppen efter att ha spelat tennis, så det kommer bli plågsamt för min del.
Återigen får jag ta en tugga i det sura äpplet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0