Inkassobrev

Idag när jag kom hem och kollade posten så hade jag fått ett inkassobrev. Herregud så rädd jag blev..
Det gällde januaris månadshyra och jag kastade mig in på internetbanken och kollade om det blivit något fel, men betalningen var gjord. Men sen visade sig att jag råkat föra över pengar till ett gammalt bankgiro.
Jag ringde inkassobolaget, hyresvärden och banken men ingen kunde hjäpa mig med vart mina pengar tagit vägen eller hur jag kunde få dem tillbaka. Det gamla bankgirot var avslutat så hyresvärden kom inte åt det och banken sa att det var hyresvärdens sak att fixa. men efter ca 3 timmar och minst 10 samtal så kunde allt lösa sig och då visade sig att pengarna fanns hos hyrsevärden, men att deras gamla bank inte meddelat att det satt in pengarna, så mitt inkassokrav kunde strykas. Vilken pärs!
 
 
Men sen har resten av dagen/kvällen varit trevlig. Idag var första gången för min nystartade satsningsgrupp! Ett engagerat gäng som ska bli roligt att följa :)
Bland deltagarna går Mia och Timja och jag får lite rysningar över hur duktig Timja är... Imorgon blir hon och alla andra valparna 10 månader och då blir det lite nya bilder.
 
Efter kursen stannade jag kvar och tränade med Lucy. Vi tränade på läxan från i söndags och sen påbörjade vi några av de nya momenten i LK2.
Superroligt tyckte vi båda!
Många momenten handlar där om fart och att jobba från föraren och idag låg allt fokus på fart och glädje.
Började med rutan.. Jag har samlat 6 olika inlärningssätt som jag känner kan fungera och provade 2 av dem ikväll.
Det gick mycket bra, Lucy hade full fart in i rutan.
Rutan är ett svårt moment och det kommer behövas många pass för att få det färdigt. Men vägen dit ska bli rolig.
 
Sen var det apporteringen. Att hämta apporten är inga svårigheter, men ibland travar hon tillbaka med den, så målet med det momentet ikväll var att ha galopp tillbaka och det fungerade utmärkt när jag placerade hennes favoritmat bakom mig, då kom hon minsann snabbt med apporten :)
 
Sen provade vi även hoppet, när hon själv ska hoppa ut från mig. Att få ut henne var inga problem, men vi kommer nog få svårigheter med att hon ska sätta sig på andra sidan. Sitt som man brukar säga är det lättaste att lära en hund, är faktiskt det svåraste för Lucy. Hon gillar inte att sitta och gör det alltid så långsamt. Men det blir ett senare bekymmer, för idag skulle vi bara ha roligt och det hade vi verkligen :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0