Frustrerande

I fredags fick vi till bra träning i Halmstad igen med Emelie och Petronella.
Det var mycket jag var nöjd med, men fortfarande kan mycket bli bättre. Kommenderingen gick helt okej, sen tränade vi på detaljer och fick till två platsliggningar med nya hundar.
Faktiskt så kändes platsliggningen lite osäker, vilket är ovanligt. Någon hund pep och jag kunde inte se/höra om det var Lucy.
 
Igår höll jag en intensivdagskurs i hundmassage och det blev en väldigt lyckad dag med trevliga deltagare.
Men man blir väldigt trött efteråt, men jag hann inte vila hemma, för vi skulle iväg på middag på kvällen.
 
Under gårdagen så blev Lucy knäpp. Drabbad av skendräktighet. Jag hade räknat fel på dagarna och trodde hon skulle ha sin skendräktighets för några veckor sedan, men det var visst nu. Hon piper och vankar och bäddar och pysslar och tvättar sina leksaksdjur som jag plockat bort, men hon luktar var jag gömt dem.
 
Det är ganska frustrerande med tanke på att vi kanske inte kommer få till någon bra träning i veckan och enligt min plan behöver vi få till mycket träning i veckan för att hinna med allt till tävlingen.
 
Men nu är det som det är och vi får göra det bästa av situationen. Vi har ju inget annat val.
Jag hoppas det går över fort. Imorgon kommer Timja och hon kanske kan pigga upp sin mamma lite :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karolin

Vart och när ska ni tävla? :)

/Karolin

2013-01-27 @ 18:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0