Kursstarter

Nästa vecka drar mina kursstarter igång.
Det börjar med valpkurs som troligtvis blir 2 grupper, sen håller jag en intensivdag i hundmassage nästa helg. Det var stor efterfrågan på den kursen, så det blir en intensivdag till i februari.
 
Sen tänkte jag starta en satsningsgrupp. Detta är något som jag inte hållt innan, men som jag tror kan bli väldigt spännande och bra, det finns mycket idéer :)
Kursen riktar sig endast till de som har tävlingsambitioner i någon av grenarna: lydnad, rallylydnad eller freestyle, men passar även den som är utställningsintresserad och vill få hunden att visa sig från sin bästa sida i utställningsringarna.
Kursen innehåller: Momentinlärning, grunder för tävlingshunden, tävlingsträning, tävlingspsykologi och coaching m.m
 
 
Ikväll har jag varit och tränat med Lucy. Det blev bara hon idag, vissa dagar är det svårt att hinna med mer än en hund. Vi jobbar på vårt svaga moment i lydnaden: läggandet, och jag hittade en lösning på läggandet som genast blev bättre. Vi får backa några steg, men det kommer löna sig i längden. Om några veckor är det dags för vår andra tävling så det är hårdträning fram tills dess.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0