Nytt år- Nya möjligheter!

Idag är första dagen på det nya året. Jag känner på mig att det här kan bli ett väldigt bra år, precis som det vi just lämnat bakom oss. Nytt år betyder nya möjligheter och nya mål att sträva efter.
Jag ger aldrig några nyårslöften, då blir jag bara besviken om jag inte kan hålla dem. Men mål att sträva efter tycker jag är väldigt spännande att sätta upp :) 
 
Så just nu sitter jag här och smider planer för vad jag ska börja fylla det nya året med, både för mig och för hundarna. Det är alltid roligt att gå tillbaka vid årets slut sedan och titta om man uppnådde sina mål eller inte :)
 
 
Mål för Lucy 2013:
 
  • Ta titeln LP1 i lydnad
  • Påbörja träningen för Lydnadsklass 2
  • Ta sitt sista CACIB på utställning så hon kan få sitt Internationella utställningschampionat (C.I.E)
  • Utvecklas ännu mer i agilityn och komma till tävlingsstart
  • Förhoppningsvis gå klart del 2 på terapihundsutbildningen
 
 
Mål för Dixie 2013:
 
  • Starta i Rallylydnad Avancerad klass på Rallylydnadstävling
  • Ta titeln RLD A i Rallylydnad
  • Påbörja träningen till Mästarklassen
  • Evevtuellt delta på någon utställning som kan bidra till den tunga meritlistan
 
 
Mål för Timja 2013:
 
  • Plocka Cert på någon utställning
  • Hälsokontroll (Röntgas och ögonlysas till hösten 2013)
  • Fortsätta gå kurser och hitta någon speciell aktivitet som hon tycker är roligt och kan utvecklas i
 
 
Mål för mig 2013
 
  • Fortbildning (Delta på fler föreläsningar, utbildningar och kurser inom olika områden)
  • Försöka gå minst en kurs med varje hund enskilt/ eventuellt någon privatlektion för någon duktig :)
  • Anordna en kennelträff
  • Försöka att inte ha för många järn i elden samtidigt
  • Fortsätta träningen med våra bästa träningskompisar
  • Planera min tid bättre
  • USA-resa
 
 
Jag ser verkligen fram emot ett nytt spännande år fullt med roliga utmaningar :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0