Kennelträff

Jag vill tacka alla er valpköpare som kom på kennelträffen idag! Jag är så nöjd och tyckte det blev väldigt lyckat!
Det är inte helt lätt att samordna något när det är så stora geografiska avstånd, men det var både valpköpare från Svergie, Norge och Danmark på plats idag :)
 
Det är så roligt att se valparna nu när de är stora :)
 
På schemat idag stod det träning av vardagslydnad, lydnad, rallylydnad, pälsvård och visning i hur man klipper en barbet. (Lucy blev klippt). Nästa år planerar jag en valpträff i samband med BPH-test. Det ser jag redan framemot :)
 
Idag bjuds det på en mängd bilder från träffen:
 
Lite bus och lek
 
Amie (Majtippans Jaspis of Cheba) kom hela vägen från Oslo
 
 
Timja fick träffa sin kortklippte bror José
 
Alma (Majtippans Spicy Ginger) från Danmark tar en paus från träningen
 
Balzac (Majtippans Spicy Tarragon) från Stockholm
 
 
Ett försök till en gruppbild ;)
f.v: Malou, Helmuth, Amie, Balzac, Alma(som inte syns), José, Timja, Lucy och Dixie
 
Lite utställningsträningen blev det också där vi tränade hur man kunde visa sin hund på bästa sätt, Amie hade inte sin handler med sig, men det gick bra ändå :)
 
Alma tränar på att stå fint
 
Helmuth (Majtippans Spicy Chili) från Danmark är van vid stå-träning
 

Malou (Majtippans Citrin of Cheba) vilar ven stund
 
Malou tränar på att stå fint :)
 
Tanja och Helmuth tränar bakdelskontroll på klossen
 
 
Geir Helge och Amie
 
Christina och José (Majtippans Spicy Chervil) från Växjö försöker träna klossen, även om poletten inte riktigt trillade ner för José idag :) Men han är ju den clown han är :)
 
Helmuth på spång
 
Återigen ett stort tack alla som deltog och förgyllde min dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0