Midsommar

Då var midsommarhelgen över för detta år.
 
Mina 4 fina midsommarflickor <3 (även om Selma inte visar sig från sin bästa sida ;))
Lucy, Timja, Selma, Dixie
 
Vi hade en trevlig traditionell midsommar fram tills vi fick beskedet att Daniels farfar hastigt gått bort under kvällen. Det var bara 2 veckor sedan vi spenderade en hel helg i skärgården tillsammans med honom och övriga släkten till minne av Daniels farmor som gick bort i tidigare i våras. Livet kan verkligen ta oväntade vändningar, det fick jag verkligen erfara förra veckan.
 
För övrigt har jag inte gjort så mycket. Hundarna har badat en hel del, gått promenader, ätit ben m.m, men så mycket träning har det inte hunnits med.
Min bil har fortfarande inte kommit tillbaka, men idag har jag så mycket träningsabstinens så jag får låna en bil så vi kan åka på träningen ikväll.
 
Timja har lärt sig våra morgonrutiner nu. Det tog bara några dagar, men nu förstår hon att man inte ska vakna kl fem på morgonen, utan här går vi upp när jag går upp oavsett vilken tid det är. Det fungerar utmärkt nu. Hon har även förstått att man inte heller ska gå upp när Daniel går upp :)
 
Timja har även lärt sig att vänta på sin tur när jag tränar någon av de andra hundarna. Jo, för lite småträning har det ändå blivit. Nu klarar hon att ligga plats och vänta när jag tränar med någon annan.
 
Det var nog bara det som hon behövde lära sig för att smälta in i vår flock, för resten är hon duktig på :)
 
Sen har hon lärt sig alla skyltarna i nybörjarklass rally förutom sitt-stå som jag valt att vänta lite med.
Vi ska få till lite bättre flyt och säkerhet innan vi börjar med en position till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0