Sommarfrilla

Idag har Timja fått en sommarfrisyr. När jag klipper mina hundar tar det ca 30 minuter i första klippningen med sax. I den ingår det att få bort så mycket päls som möjligt, men att det ska vara jämt överallt. Idag valde jag att spara ca 3 cm på Timjas kropp och längre på 4-5 cm på huvudet. Det gick bra! Nästa skede är att finputsa. Det brukar nämligen dyka upp små tussar några dagar efter och då är jag där med saxen :)
Ungefär efter en halvtimme såg hon ut såhär. Jag glömde ta en "före-bild", men hon hade ca 15 cm lång päls då. Det blev en liten hund kvar, men hon blev himla söt! Nu ser hon valpig ut igen :)
Jag hade tänkt ställa ut henne i sommar, men vi kände att vi inte orkade hålla efter pälsen och Timja är så himla varm av sig, så detta var bäst för oss alla. Utställningar hinner vi gå på ändå :)

Dixie och Lucy har fått träna hemma idag. Det har blivit korta pass och de har varit avbytare till varandra. När den ena tränar ligger den andra plats och på så sätt får de många korta intensiva pass.
 
Med Dixie har jag tränat konen och det börjar lossna igen. Jag har skickat henne från olika avstånd, från både höger och vänster och flyttat "konen" till olika platser. Sen har det blivit mycket bakdelskontroll på höger igen, jag tycker hon har tappat det lite och blivit slarvig, men efter ikväll ser det fint ut igen.
 
Lucy har fått köra några lydnadsklass 2 moment. Det går framåt. Hon har kört 2:ans hopp i min hall och det gick väldigt bra. provade både med och utan target och hon sätter sig bättre utan target, men jag behöver den fortfarande för att få ut henne från hindret så hon kan göra ett återhopp.
 
Vi har även tränat fjärren och det går också helt okej, just nu tränar vi mest på tekniken i uppsitt och nerlägg och sakta börjar jag öka avståndet från henne.
 
Om det inte blir alltför hemskt oväder imorgon, så åker vi och tränar med våra bästa träningskompisar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0