Träning med mina tre <3

Det har inte hänt så mycket roligt här, så det har inte funnits så mycket att skriva om. Inga nya bilder har jag tagit heller så det får blir en tråkig textblogg idag igen.
 
Idag har vi varit och tränat i Helsingborg. Jag hade mina tre troll med. Jag har fortfarande inte fått tillbaka min bil från verkstaden, det är två veckor sedan jag lämnade in den nu.
Men tur det finns bilar att låna.
 
Den lilla slyngeln Timja är jätte duktig på många sätt, men det finns några saker som hon inte alls är duktig på. Tex att sitta uppbunden och titta på när jag tränar någon av de andra. Inomhus går det bra, när hon lärt sig ligga plats, men det klarar hon inte riktigt ute och hon för ett jäkla liv så fort det inte är hon som aktivt tränas. Där har vi helt enkelt något att träna på :)
I vanliga fall när jag har min bil, så sitter hundarna som inte tränas i burarna, och då är det oftast tyst. Men det saknas burar i mina lånebilar, så jag känner ännu större längtan efter att få tillbaka min egen bil.
 
När Timja väl fick träna så visar hon stora talanger. Hon är fantastisk att jobba med och lär sig otroligt fort. Vi blev kommenderade till olika rallymoment och det fixade hon mycket bra!
 
Ibland undrar jag om Timja verkligen är Lucys valp, för hon liknar mest Dixie, både i utseende och sättet. Men Timjas pappa Franky och Dixie är ju närbesläktade så det kommer väl därifrån :)
 
Lucy var på hugget idag. Hon har löpt färdigt nu (Så skönt!!!!). Vi jobbade med hoppet, fjärren, lite vänster svängar och två rutskick. Hoppet är svårt. Det är svårt att få henne att hoppa ut på rätt avstånd, men jag tror nog det kommer fungera med lite nötande. Vi har inte tränat det så många gånger. Fjärren är också svår, kanske särskilt för Lucy, för hon är väldigt framtung och har svårt för uppsittet. Men jag ser inte det heller som någon omöjlighet att lära henne. Det behövs "bara" en mängd träning till innan det fungerar som jag vill :)
 
Sen har vi mitt krutpaket Dixie som idag gjorde ett riktigt bra pass. Hon fick börja med att träna på störningar som låg utspridda överallt. Kaninskinn, illerskinn, köttbullar, tennisbollar. Det tog någon minut sedan förstod hon att det var fokus på mig som gällde. Tränade mycket utmaning med henne, som gick bra (t ex läggande under gång precis vid köttbullarna). Sen fick vi jätte bra hjälp av Emelie, som hjälpte till med störningsträning både i honnören och i fotgåendet. Det var ett mycket bra pass!
Dixie fick avsluta med en mästarbana och idag var jag väldigt nöjd med henne. Lite detaljer här och var som måste bli säkrare och momentet sändande till konen måste nötas. Men jag tror absolut att det kommer fungera när vi väl börjar nöta det :)
Helt enkelt är det nötning som ska till mer i vår träning just nu :)
 
Innan träningen svängde jag förbi bästa Zawicca-affären och inhandlade hundgodis. Det blev 1 kg torkad oxlunga som hundarna älskar och så skulle jag även prova torkad fisk som jag fått tips från Amanda att prova. Jag kan säga att den torkade fisken var en succé!
Den kommer jag absolut köpa fler gånger :)
 
Nu är vi alla trötta och nöjda efter dagens pass. För en träningsnarkoman som jag så infinner det sig alltid ett harmoniskt lugn efter ett träningspass och nu välkomnar vi helgen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0