Ett inlägg om melodifestivalen :)

Det börjar gå åt rätt håll, även om det inte är bra än.
Men imorgon tänkte jag vara frisk så mycket det går.
 
Som omväxling skull tänkte jag skriva lite om mello :)
Igår tittade jag på finalen i melodifestivalen. Jag är inget stort fan av själva tävlingen, men tycker det är roligt med finalen.
 
Jag tycker inte om grejen som blivit att det efter varje delfinal ska tycka att "alla låtar är skit" och att "det var det sämsta någonsin" och bla bla bla. Hör man en låt för första gången så är det sällan man tycker om den. Det krävs att man hör en låt flera gånger för att man ska kunna bilda sig en uppfattning om den (och därför tycker jag man kan vänta lite med att uttala sig)
Men det är alltså samma sak varje år. Väldigt många människor ser melodifestivalen och efteråt är det meningen att man ska skriva hur dåligt det var.
Men det är säkerligen samma människor som sedan ringer in och röstar på mellolåtarna till topplistorna på radion.
Snart är melodifestivallåtarna det enda som kommer spelas på radio, eller rättare sagt, det har redan börjat.
 
För utan att jag har följt deltävlingarna så kände jag nästan igen alla låtar igår på finalen, för då har jag väl lyckats höra dem på radion, utan att veta att det var mellolåtar :)
 
Jag tyckte det var många bra låtar, men jag tyckte rätt person vann, låten var ungefär lika med de andra. Men jag blev nästan rörd när Robin vann, för han blev så himla chockad och glad.
Väl värd!
 
Så nu har jag skrivit om det. Så ovanligt det kändes att skriva om något annat är hund :)
 
Men för att få in lite hund i inlägget så kan jag säga att jag fick ett galet infall och anmälde båda två till varsin tävling :)
Det blir Dixies debut i avanceradklass! Galet nervöst! vet inte om vi är redo, men jag får väl testa och se :)
Lucy får en ny chans i LK1, men det dröjer lite till hennes tävling.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0