Vinter :(

Så hemskt det var att vakna upp i morse och se att snön lagt sig igen. Och det vägrar sluta snöa.
Jag körde i alla fall ett morgonpass med hundarna innan jobbet och de presterar väldigt bra i snö. Alltid något positivt :) Och inget pip från fröken Lus på dagens pass, det var det bästa och hon lyckades ändå ha sin toppenattityd med den där lilla gnistan som gör att alla moment blir lite bättre :)
 
Dixie är inne i en sån period där hon vill träna hela tiden. Så fort vi kommer utanför dörren så börjar hon att gå fot och går och går och tittar och tittar på mig hela rundan. Jag försöker få henne därifrån för att hon ska gå och "läsa tidningen" istället, men det vill hon inte. Förrut kunde jag bara ta över henne på högra sidan, men det hjälper inte längre nu när hon lärt sig högerhandling, för då går hon där och tittar på mig istället. De enda gångerna hon viker från min sida är när hon ska kissa över Lucys kiss eller bajsa, sen sluter hon upp vid sidan igen.
Och hon skvallrar på allt. När vi går mitt i stan (som vi alltid gör eftersom vi bor där) så går hon extra fint fotgående eftersom hon tycker att hon är sååå duktig när hon passerar andra människor och hundar, eller vad vi nu passerar.
Ja, ett verkligt lyxproblem :)
 
 
Jag har så smått börjat leta ny hane till Lucy. Det är inte aktuellt med parning än på länge, men det är roligt att kolla i alla fall.
Det är inte lätt och det finns inte så många att välja på som uppfyller mina "krav". Det är tur att jag har gott om tid på mig :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0