duktig och mindre duktig

Just nu tycker jag att Lucy är en mycket duktig hund på många sätt.
Igår var vi på serietävling i agility igen och hon skötte sig jätte bra!. Vi vann nybörjarklassen, med nästan ett felfritt lopp. Tyvärr rev hon sista hindret för att jag inte manade på henne ända in i slutet.
 
I öppen hoppklass så klarade vi oss för första gången utan att diska oss :) Men för ett ögonblick så glömde jag bort banan och innan jag kom på vart vi skulle så blev det en vägran och sen tappade Lucy fart och rev ett hinder, men för övrigt var jag så nöjd med henne. Hon var jätte duktig mitt lilla hjäregryn!
 
Idag har vi varit på träning med Emelie i Helsingborg. Jag hade byggt två rallybanor, en mästarklassbana och en nybörjarbana. Lucy förvånade mig verkligen för hon var jätte duktig och var verkligen fokuserad och alert.  Jag hade byggt en mästarklassbana till Emelie och Vincent och som jag tänkte prova med Dixie fast jag visste att vi inte riktigt är redo med vissa moment..
Jag hade bland annat gjort en extra svår åttans frestelse. Åttan bestod denna gången av 2 kaninskinn som jag vek ihop för att det skulle likna två kaniner och mellan dem låg en hotdog. På andra sidan var det samma sak fast med illerskinn.
Dessutom hade jag gjort det lite svårt genom att skylten innan var sändande till kon, så man skickade alltså hunden rakt mot frestelserna.
Jag kan ju säga att det blev lite överkurs för mig och Dixie. Vi har ju inte ens konen befäst, så när jag sa fram så sprang Dixie raka vägen fram och högg det ena kaninskinnet och var överlycklig. Nu vet jag vad vi ska träna på i alla fall ;)
 
Förrutom det så var hon inte på topp idag. Slarvade mycket och tappade fokus då och då.
Så hon var den mindre duktiga och Lucy var den duktiga :)
 
Det var väldigt varmt, 26 svettiga grader, men roligt hade vi :)
 
Denna helg är den första på länge när det inte är några hundaktiviteter/utställningar/tävlingar inbokade. Kan vara skönt för mig att hämta andan.
Istället ska vi på dop imorgon och på söndag har jag rensat ut skräp som jag ska sälja på loppis och sen ska vi titta på huset och träffa mäklaren igen.
Just nu lutar det åt att det kan bli vårt hus. Idag har jag sagt upp vår lägenhet, det känns lite tungt, för jag älskar verkligen denna lägenheten!
 
Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0