Idag blev det LPI :)

Yes! Idag har jag och Lucy tävlat vår sista tävling i lydnadsklass 1 och Lucy har nu fått sin första lydnadstitel!
 
Nu heter hon LPI NORD UCH Juicy Lucy vom Zulimo. Av 14 starter så kom vi 3:a på prispallen idag igen :)
 
 
Såhär såg dagens poäng ut från tävlingen på Södersåsens BK:
 
Platsliggning: 10 p
 
Tandvisning: 10 p
 
Linförighet: 8,5 p (Det var hennes bästa linförighet hitills!)
 
Läggande: 8 p (Lite segt)
 
Inkallning: 8 p (I protokollet står det att jag gör dubbelkommando??!! Inget jag själv märkt, men jag får ta på mig det)
 
Ställande: 8,5 p (Tog något extra steg)
 
Apportering: 10 p (Apporteringen fick göras om eftersom tävlingsledaren kommederade för de gamla lydnadsreglerna, vilket man tycker han borde haft koll på)
 
Hopp över hinder: 8 p (hon slog i mitt ben efter hoppet)
 
Helhet: 10 p
 
Totalt: 177,5 poäng och placering 3 av 14
 
Hon var så duktig idag min lilla lus och så fokuserad både under och mellan momenten. 4 tävlingar krävdes det för oss att få titeln LPI. 3 första pris och 3 pallplaceringar och där i mellan hade vi ett fiasko. Men jag drog mycket lärdom av den tävlingen, så det kom något positivt utav det ändå :)
 
Nu ska vi sikta mot nya mål. Inlärning av klass 2 momenten ska påbörjas, men vi ska även blanda in lite rallylydnad för att få lite omväxling. Lydnaden och rallyn har många fördelar av varandra :)
 
Det har verkligen varit en fantastisk tävlingssäsong för oss denna våren. 5 av 6 tävlingar har resulterat i pallplatser för mina två tjejer och båda har fått varsin ny titel.
Nu är inga fler tävlingar inbokade, vi får se när det blir tävling nästa gång...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0