Grattis Lucy på 4-års dagen!

Idag fyller Lucy 4 år! Hipp Hipp Hurra!
 
Lucy föddes hos Renate (Kennel vom Zulimo) i Schweiz i ett hjärta av barbet <3
 
Mitt lilla hjärtegryn!
 
På fyra år har vi haft massa skoj ihop. Förutom att hon förgyller alla mina dagar genom att bara vara den fantastiska hund hon är så har vi även hunnit prestera en del ute på tävlingsbanorna också. 
 
Bland annat har vi deltagit på 11 officiella utställningar där Lucy fått Excellent på samtliga. Hon har även fått 9 Ck, 1 Hp och 5 BIR.
Hon har blivit svensk, dansk och norsk utställningschampion som gav titeln Nordisk utställningschampion (NORD UCH) och i somras fick hon sitt sista Cacib och fick då även titeln C.I.E (Internationell utställningschampion). Sen har hon även blivit Köpenhamnsvinnare 2013 också.
 
Vi har även hunnit med att tävla i lydnad, där vi har fått tre 1:a pris i lydnadsklass 1 vilket gav titeln LP1. Sedan har vi också klarat av den första klassen i rallylydnad med bravur och där har hon titeln RLD N. I båda sporterna har vi fått många pallplaceringar varav två 1:a platser.
 
Utöver detta har vi debuterat i agility där Lucy är en liten stjärna egentligen (men där hennes matte sätter lite krokben i vår karriär). Lucy har även gjort MH och blivit godkänd på inprovning till terapihund.
 
Hon har även hunnit få en kull på 10 valpar som visade sig bli en kanonkull.
 
Nu har 4 härliga år gått med denna ljuvliga vovve och naturligtvis hoppas jag på många fina år till med min bästa Lus!
 
Planerna framöver är att fortsätta tävlandet i lydnadsklass 2, i rallylydnad och även agility. Och för att få till allt så krävs det att man ägnar många timmar tillsammans och det ser jag framemot :)
Men allra först hoppas vi på en ny fantastisk valpkull <3
 
Åh vad jag älskar min fina lilla Lus <3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilia Siira

Grattis Lucy! Barbet-valpar måste vara dem sötaste valparna.. ;-)

2013-11-28 @ 17:09:02
URL: http://Emiliasiira.blogg.se
Postat av: Daniel

Stort Grattis Lus!! mm, hon är en väldigt härlig liten lus o duktiga har ni också varit under åren!!!

2013-11-28 @ 17:28:22
Postat av: Marie W

Grattis till allt som ni har gjort.

2013-11-28 @ 19:13:26
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Fam Wulker

Grattis:)) Vi hoppas på att få träffas igen!

2013-11-28 @ 19:38:32
Postat av: Lena Herén

Oh, vad söt hon är. GRATTIS!

2013-11-28 @ 20:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0