Oj!

Oj så dåligt uppdaterat det är här för tillfället. Men det är väldigt mycket annats som tar upp min tid just nu, så jag hinner knappt skriva.
 
Det har inte hänt så jätte mycket rolig sedan sist, det är dåligt väder nästan varje dag med undantag för igår och då pasade vi på att åka till Helsingborg och träna tillsammans med Emelie.
 
Jag hade alla mina tre tjejer med mig och såhär gick det:
 
Lucy: Tränade på fritt följ med fokus på vänstersvängar och korrekt position, gick ganska bra. Hon har en härlig attityd och fokus i alla fall :) Sen fick hon träna rutan och det tycker hon är roligt och jag ser små framsteg efter varje pass. Det som vi kört fast på just nu är 2:ans hopp. Hon hoppar ut, men sätter sig vid sidan om hindret. Jag har försökt på olika sätt att få till det, men utan synlig framgång.
Nästa vecka ska jag och Emelie gå på privatlektion för Heidi och då kommer jag absolut att vilja träna på hoppet och hoppas på framgångsrika tips!
 
Dixie: Fick köra nästan ett helt pass med konskick. Det är det svåraste momentet för oss i rallyn. Mycket har blivit bättre sedan vi började. Hon vet vad hon ska göra på kommandot och hon siktar på rätt kon även om jag ställt ut flera stycken, men hon har ingen bra position vid konen. Så det jobbade vi mycket med igår. Jag använde en planka som hinder för att lättare sätta kriterier för vad jag kunde belöna och inte och hittills har det funkat bäst, så jag ska fortsätta med det lite till.
 
Timja: Fick köra olika kombinationer i rallyn och hon är sååå duktig med tanke på hur lite vi tränat. Det är lite jobbgt att säga men det är nästan så att hon har bättre fotgående än sin mor Lucy. Det hade varit himla kul om jag kunde tävla lite med henne till våren. Hon är så himla duktig och har så härlig attityd :)
 
Passade på att ta lite nya bilder på henne. Jag har inte riktigt kommit överens med min nya mobilkamera ännu, så bilderna blev sådär.
 
 

Liten Timja 1,5 år.
 
Hon är en mini-kopia av Dixie fast hon är Lucys valp.
Vi övade lite stå-träning och det hade lilla fröken nästan glömt bort hur man gjorde :) Vi får väl ta upp den träningen till våren igen när det är dags för utställning nästa gång
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0