Nytt resultat och försenat grattis

Resultatet från Saffes röntgen har kommit (Majtippans Spicy Cumin). Det blev HD A och ED 0 även för honom. Och lyckan är total! Nu är det bara en valp kvar att röntga..
Så här ser resultaten från kryddkullen ut hittills:
 
Saffe:      HD A, ED 0
Balzac:    HD A, ED 0
Helmuth: HD A, ED 0   (2 cert på utställning)
José:       HD A, ED 0
Kellox:     HD A, ED 0   (Excellent på utställning)
Leo:         HD A             (1 cert på utställning)
Timja:      HD A, ED 0   (1 cert på utställning)
Alma:      HD A, ED 0, ögon u.a, (RBM, LP1, 1 cert på utställning)
Juni:        HD A, ED 0   (1 cert på utställning)
Balder:    Ska röntgas v.44
 
Valparna fyllde 1,5 år förra veckan och man kan ju inte annat än vara stolt över dem alla!
 
 
Sen måste jag skämmas lite... Jag glömde bort Dixies födelsedag som var den 6:e oktober då hon fyllde 6 år. Jag visste det veckan innan, men på själva dagen så hade jag helt glömt det och kom på det några dagar senare.
Men hon verkade inte bli så besviken över att hon fick sitt smaskiga tuggben några dagar senare ;)
 
Här är min fina 6-åring!
Jag är så glad över denna otroliga hund är min och bara min! Hon är min vän till 100% och är alltid där jag är. Lämnar inte min sida. Hon är en fantatisk träningskompis med en otrolig arbetsvilja. Sen är hon en riktig skönhet också :)
 
Detta är vad vi hunnit med tillsammans på dessa 6 åren:
 
Vi har varit på 19 officiella utställningar tillsammans, där Dixie fått 11 BIR och 3 BIM. Hon har fått många titlar.. Svensk, Dansk och Norsk Champion har gett henne ett Nordiskt Championat och hon är även Internationell utställningschampion (C.I.E).
Sen är hon dansk Vinnare 2010 och 2012 och Nordisk Vinnare 2010 och 2012. På världsutställningen i Paris 2011 slog hon till och placerade sig som bästa tik (BIM) av 54 deltagande barbeter. Och hon har även placerat sig i gruppen 2 gånger i rad med en BIG 4 och en BIG 1:a placering.
Så nog är det en fin tjej jag har :)
 
Arbetsmässigt har vi mest satsat på rallylydnaden där hon som första och enda barbet i Sverige lyckats ta alla 4 titlarna i alla 4 klasserna (RLD N, RLD F, RLD A, RLD M).
Och av de 12 raka godkända tävlingarna vi fått till så har vi stått på prispallen 7 gånger.
Ja, hon är fantastisk på tävlingsplanen...
 
...Men hon är även en superhund i vardagen. Jag har mycket fler planer för henne framöver. Kanske satsar vi på att komma med på SM i rallylydnad, kanske dammar vi av den vanliga lydnaden och startar upp den tävlingskarriären igen och kanske kommer vi delta på nästa världsutställning :)
 
Vi har mycket roligt kvar att göra tillsammans och det bästa av allt är att Dixie älskar allt som vi gör tillsammans!
Älskar dig mitt stora svarta lurvtroll <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis till lilla dixie, den bästa och snyggaste enligt mig ;)

2013-10-20 @ 16:47:25
Postat av: Emelie

Så fint skrivet! Mycket har ni uppnått och en massa spännande väntar! Grattis fina, duktiga Dixie!

2013-10-20 @ 17:56:12
Postat av: Marie W

Fina duktiga Dixie.

2013-10-21 @ 12:07:10
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Marie W

Grattis i efterskott.

2013-10-21 @ 12:07:28
URL: http://www.laspezias.se
Postat av: Jill

Kanonresultat på valparnas höftröntgen! GRATTIS!!

2013-10-21 @ 13:14:58
URL: http://abyfjorden.se
Postat av: Anonym

Ni är verkligen så grymma!!!! Det är en väldigt fin hund! Stort grattis!

2013-10-24 @ 23:57:25
Postat av: Daniel

Vet inte riktigt varför jag blev anonym... men Grattis!

2013-10-25 @ 00:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0