Storm

Igår hade vi den värsta storm jag nånsin kan minnas att jag varit med om. Den slog till på eftermiddagen precis då jag var ute med hundarna. Det var extremt jobbigt att komma någonstans i den hårda blåsten, men hundarna älskar det! Jag passar Timja också, och alla tre njöt av ovädret. Vi skyndade förbi parken där det bara blåste ner grenar och istället gick vi till Citadellet där det är öppna ytor och hundarna fick sträcka ut ordentligt.
Jag fick lock för öronen så mycket det blåste..
2 gator bort från mig hade en hel byggnadsställning rasat in i ett annat hus. Ingen storm att leka med precis.
Sen blev det ingen mer promenad för oss.
 
I helgen var jag och Lucy på Heidi-kursen och denna gång var vi bara två deltagare, så det blev mycket träningstid och massa tips. Vi jobbade med fritt följ och där fick jag mig en rejäl tankeställare. Jag har jobbat så hårt och länge på att få till snabba halter, men det vill inte riktigt lyckas. Nu hade Heidi förklaringen på det. Lucy går för långt fram i fritt följ, men hon vet var hon ska sätta sig, alltså måste hon bromsa up sig själv innan hon ska sätta sig rätt och det är det som tar någon extra liten sekund. Så nu är det bara att ändra kriteriet för det, så ska det nog blir bra :)
 
Sen jobbade vi med rutan och där går det verkligen framåt. Fick massa tips och faktiskt lyckades hon göra sin första riktiga ruta med ställande och allt :) Kul att se framsteg så snabbt!
 
Ikväll blir det agilityträning! Sen får vi se om jag hinner med någon mer träning. På torsdag åker jag nämligen bort på en liten tripp till Dubai :)
Även om det bara blir ett kort besök, så ska det ändå bli väldigt trevligt :)
 
I brist på egna bilder så lägger jag upp några höstbilder på några av Lucys valpar:
 
Balder
 

Alma
 
Juni
 
Kellox i fina höstfärger
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad roligt att det går bra med träningen! Tänk att en liten förändring kan göra så stor skillnad med ett helt moment :-) vore roligt med en film.. :-D så roligt att se hur andra barbeter jobbar!

2013-10-29 @ 17:20:40
URL: http://Emiliasiira.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0