Agilitydebuten avklarad

Idag var det den stora dagen då jag och Lucy skulle debutera på officiell agilitytävling.
Det var en bit och köra, så vi gick upp 04.30 i morse. Ja, det kan man ju också göra en lördag :)
 
Vi började med agilityklassen, men eftersom det var minusgrader så hade det frusit på balanshindret och vippen, så de fick bytas ut till tunnlar, för att undvika att hundarna skulle halka.
Vi hade sent startnummer så vi hade tid med en ganska lång uppvärmning. Lucy var mycket positiv och glad och jag är mycket nöjd med henne. Det blev en disk ganska snabbt, men det hade jag väntat mig, så det gjorde inget.
 
Istället fanns där mycket att dra lärdom av och mycket jag är nöjd med. Jag är nöjd med att Lucy kunde hålla ihop på ny plats med hinder som inte såg ut som de brukar när vi tränar. Jag är nöjd med att hon inte fick tokrace och sprang runt själv och mycket nöjd att hon inte rev några hinder fast vi inte tränat så mycket på largehöjd.
 
Sen var det hoppklass. En klurig bana minsann. Men det gick ganska bra. Jag var inte lika nervös. Det blev strul med slalomingången. Det blev det även i agilityklassen, jag skulle göra framförbyte men jag gjorde bakombyte båda gångerna och där fick jag konstaterat att det inte fungerade, så nu har vi något att träna på :) Bra lärdom helt enkelt! Fick en vägran där tror jag, sen gick det bra tills i slutet när Lucy hoppar över ett hinder och ska göra en tvär sväng, då svänger hon åt andra hållet och råkar sedan se mig på andra sidan hindret, så hon gör ett återhopp och så blev det disk, men det var ju mitt fel :)
 
En riktigt rolig dag blev det i alla fall och som sagt så är jag jätte nöjd med våra debuter!
 
Här kommer filmerna, blev lite dålig kvalité, men det får duga.
 
Filmen från Agilityklassen:
 
 
 
Filmen från hoppklassen:
 
 
Imorgon är det Dixies tur att debutera i rallylydnad mästarklass. Herregud så nervös jag är för det! Jag vet att hon inte är färdig med vissa moment. Men det får vi helt enkelt lösa imorgon.
 
Trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0