Mycket nöjd med helgen

Det har verkligen blivit varsin heldag för mina tjejer denna helgen. Mycket egentid med matte.
Igår var det Lucys agilitydebut och idag har jag och Dixie varit i Lund hela dagen för att debutera i rallylydnad mästarklass. Dessutom var det en dubbeltävling, så det blev två starter.
 
Jag är jättenöjd med våra prestationer idag. Förmiddagstävlingen gav 89 poäng. Fick en retlig -5 för att hon slog i hindret med tassen och -6 för att hon trängde i spiralerna. Trängningen vet jag att hon har tendens till att göra, så det ska vi jobba vidare med. Men annars en mycket bra runda. Lite het och hoppig/glad hund, men sån är hon ju :)
 
Eftermiddagstävlingen var intressant. Det var spännande att se om vi båda skulle orka fokusera om och prestera igen, och det gjorde vi. Tyvärr fick vi en mycket retlig -10 vid skylten "läggande under gång-gå ifrån-kalla in". Dixie la sig, men följde sedan med efter mig = tjuvstart/fusk. Det var det enda avdraget så det var lite synd när jag vet att hon kan det. Annars hade vi fått 100 p :) Fast så kan man alltid säga "om det inte vore för det där...."
Så andra rundan slutade på 90 poäng och jag är jätte nöjd med det.
 
Dixie har skött sig jätte bra hela dagen. Hon var med och jobbade fint och jag är så himla glad att vi klarade stå i honnören. Det har jag varit mest orolig för :)
 
Grattis också till Emelie och Vincent som gjorde två fina rundor i mästarklass och tack för all stöttning :)
Grattis till Ewa och Karolin med Tyra och Mica som tog sina sista resultat i fortsättningsklassen och fick titeln RLD F och Grattis Alexandra och Lucas till ert godkända resultat i fortsättningsklass!
 
Det var inte illa att fixa två kvalificerande resultat i mästarklassen på en och samma dag. Nu återstår bar ett resultat innan Dixie kan få sin mästartitel. Så kul det hade varit!
Både Dixie och Lucy är anmälda till en rallytävling i oktober och då har båda chans på titel, så det hade varit kul om vi lyckades med det :)
 
Lyckades få en av tävlingarna filmade. Detta är den från i förmiddags:
 
 
Nu är jag så trött så jag känner hur ögonen går i kors. Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0