Vilken dag!

Idag har det hänt mycket. För det första vill jag börja med att gratulera alla i vår kryddkull (Lucy x Frankie) som fyller 2 år idag! 
Hipp Hipp Hurra till alla fina "kryddorna"!
Lucy och Frankie kan verkligen vara stolta över sina valpar. En sån kull får man kanske bara till en gång i livet?
Men vi hoppas såklart på att Lucys nyfödda valpar ska bli lika bra som sina storasyskon!
 
Jag har inte hunnit få bilder från alla ännu, men några har jag fått:
 
Vår fina Timja 2 år! Timja har fått 2 Cert på utställning och väntar bara på ett till innan championat.
 
Fina flickan Alma i Danmark 2 år! Alma är den som har hunnit med mest. 2 Cert på utställning, tagit titeln LP1 i lydnad och tagit 2 titlar i de 2 första klasserna i rallylydnad och är uppflyttad till avanceradklass (vet inte vad motsvarigheten heter på danska :))
 
Söta Alma!
 
Fina Juni 2 år! Juni tränas i rallylydnad och lydnad (bruks) och även hon har tagit 2 cert på utställning
 
Sitt andra cert tog hon idag på sin födelsedag i Sundsvall, där hon även blev BIR! Extra grattis till det :)
 
Underbara Helmuth 2 år! En riktigt stilig herre som även han tagit 2 Cert på utställning
 
Helmuth tränar även lydnad och agility
 
Fina Balder 2 år! 
 
 
Balder är hästskötare nr 1 :)
 
Kellox 2 år! En riktigt go krambjörn. Han har ställts ut en gång med Excellent och ska ställas ut igen om ca en månad. 
 
Denna björn vill man bara krama!
 
Sen fick jag ett mycket glädjande besked idag från Gunilla och Sannie som är valp efter Dixie. De har idag tagit 1:a pris i lydnadsklass 3 och är nu uppflyttade till Elitklass! Det är den första barbet i Sverige som har lyckats med detta! Vilket ekipage! Jag är en mycket stolt uppfödare! Stort GRATTIS!
 
 
Idag har det även varit årsmöte i barbetklubben. Vi hade samlingsplats i Landskrona och efter årsmötet gick vi en lång promenad vid Citadellet. Det var jag och Dixie, Gunnel med barbeterna Axa, Soya och Ebba och så Yvonne med sin mycket stiliga barbethane Curry. Hundarna hade jättekul och vi tvåbenta hade en mycket trevlig promanad med mycket hundsnack.
 
Nu är jag åter hemma hos Lucy och valparna. Som man saknar dem även om man bara är borta en liten stund!
Nu är namnen bestämda och inskickade till SKK. 
 
Det var allt för idag...Soffan kallar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0