Motvind

Det är lite motvind här för tillfället. 
Jag har precis repat mig från min sjukdom och det känns bra. Men den avlöstes istället med att Dixie blev sjuk. 
Hon var magsjuk igår och var lite ynklig. Hon var dock bättre idag och fick följa med på träning och fick kokt fisk som belöning. Det blev väldigt lugnt för hennes del. 
Lucys träning går sådär. Hon känns fortfarande ringrostig och har inte fått tillbaka den träningsgnistan hon hade förrut, men det gick bättre idag än förra gången. Det kommer inte bli några stilpoäng på tävlingen i helgen, men det bryr jag mig inte om. Vi satsar på godkänt. Tyvärr krockar Dixies och Lucys klass på lördag, så det kommer bli stressigt och jobbigt för min del. Det är inte min grej att tävla flera hundar samma dag och särskilt inte när klasserna krockar..
 
En annan tråkig sak som hänt är att en av Lucy och Frankies valpar i kryddkullen har fått hjärtproblem. Det är lilla Alma som annars är kullens stjärna. Hjärtat är lite förstorat och slår inte riktigt som det ska. Det utreds vidare...
Nu gäller det att ha koll i övriga kullen. Balder blev kollad idag och hans hjärta slog som det skulle. Helmuth ska kollas nästa månad och jag ska boka tid till Timja också. Jag hoppas ingen mer är drabbad och tycker såklart det är väldigt synd att söta Alma fick det :( 
 
Nu önskar vi lite medvind!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Trist m Alma🐾❤️. Får hoppas hon kan få behandling så det blir bättre. Kul att höra att du är i form igen. Lycka till m tävlingarna. Maria & Herman

2014-08-05 @ 23:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0