Julen är över och nya mål

Då var julen över..
Har haft en underbar jul som firats till idag, så det kändes ganska lagom att den var slut nu. 
3 dagars jul hos släkt i Ängelholm, 17 personer och 4 hundar och sedan två dagar till hemma med mera släkt.
 
Nu har dagarna kommit då det skjuts raketer dag som natt redan nu.. 
Det som är udda detta året är att Lucy helt plötsligt helt svängt. Från att ha varit berörd av raketer och smällare så blir hon nu helt galen, skäller med stolt hållning och viftande svans??????
Jag förstår inte riktigt hur det har blivit så, men det är ju till det bättre, så det får man ju vara glad för.
När vi är ute har vi också hört smällare och det har hon inte brytt sig om..
Tidigare när hon hört smällare har hon velat gå hem..
Märkligt, men bra :) 
 
Idag kom den första snön här, men det blir nog inte så mycket av det. 
 
Imorgon ska vi träningstävla och se hur vi ligger till i lydnaden och efter imorgon ska jag bestämma vilka tävlingar jag ska anmäla oss till.
Det har ju inte blivit så mycket träning nu i juldagarna får man väl erkänna, men det ska bli ändring på det.
 
Jag skulle behöva träna lite mer agility, men har ingen att träna med och har så svårt att motivera mig själv till att bygga banor mm, så är det någon som vill träna agility med mig och kanske hyra Halmstad Hundarena så säg till :)
 
Nu är detinte så mycket kvar av året 2014 och det är dags att göra upp planer för 2015..
Ungefär såhär hoppas jag att våra mål kommer att se ut:
 
*Önskar och hoppas att jag och Dixie kan lyckas kvala in och starta på årets Rallylydnads SM 2015
 
*Tävla lydnadsklass 1 med Dixie och förhoppningsvis ta titeln LP1
 
*Starta i lydnadsklass 2 med Lucy och ta minst ett 1:a pris
 
*Träna på att tävla agility och försöka komma ut på fler tävlingar och skaffa oss mer erfarenhet. Målet är att inte diska oss och en bonus hade varit om vi klarade ett nollat lopp
 
*Fortsätta tävla Timja i rallylydnad nybörjarklass och förhoppningsvis få titeln RLD N
 
*För min del önskar jag få till mer agilityträning med Lucy, lägga in mer cykelmotion i vardagen, kanske gå någon ny kurs, gå till gymmet oftare, åka på skidresa och solresa..
 
 
Jag ser fram emot det nya året (även om jag vet att en del jobbiga saker väntar)
 
Gott nytt år på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0