Valpar!

Idag var det dags för ultraljud. Lika nervöst varje gång..
Jag kunde knappt andas när jag gick in till veterinären. Jag tyckte det kändes som en evighet innan vi hittade några valpar... Men tillsist såg vi en...och sen en till....och ytterligare en.
Veterinären kunde räkna till ca 7-9 foster och hon tyckte jag skulle förbereda mig på en stor kull.
 
Men vad man ser på ultraljudet stämmer sällan. Sist vi gjorde ultraljud på Lucy så såg vi 4 valpar och det kom ut 10 valpar.
Fosterna kan även resorberas, så det kan bli färre valpar också än vad ultraljudet visar... Men det viktigaste är att där faktiskt var valpar i magen. Hur många som verkligen föds får man se när det väl är dags.
 
Ikväll firar vi med vildgås och bubbel! 
.......Och Lucy har fått dubbel portion av sin mat :)
 
För er som väntar på valpar så kan ni även följa oss på vår facebookgrupp "majtippans barbet"
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nämen Gud vad kul för Lucy 🐶

2014-03-11 @ 18:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0