Käppar i hjulet

Vad jag behöver nu är att få till många träningspass med Lucy inför nästa helg. Vad jag inte behöver nu är att ligga hemma sjuk, men såklart så gör jag det.
Vissa människor blir sjuka och sen mår de bra igen dagen därpå, eller kan åtminstonde vara uppe. När jag blir sjuk blir jag alltid sådär galet sjuk och denna gång var inget undantag.
 
Så nu ska jag skriva av mig om mitt elände som hände igår.
 
Igår var en fruktansvärd dag. Natten till igår var en av de värsta nätter jag varit med om. Feber, mådde illa och spydde. Hade även fruktansvärt ont när jag kissade och blod i urinen.
På morgon ringde jag vårdcentralen och de hade inga tider till någon läkare, men jag fick ändå komma dit.
 
Det blev en lång väntan och jag kände att jag bara blev sämre och sämre. Jag kände hur mina ben och armar började domna bort och blev väldigt yr. Som tur var jobbar min bästa vän där så hon kunde hjälpa mig in i ett rum. Jag fick fruktansvärd värk i hela kroppen och sen började hela kroppen krampa. Jag kunde inte röra mig, det var så himla hemskt så jag trodde jag skulle dö. (Det kom såklart en läkare då)
Kände att jag inte kunde andas och fick riktig panikångest över situationen. Tur att jag var på rätt ställe där alla hjälpte mig. Fick muskelavslappnade, syrgas och lugnande och smärtlindring och efter en lång stund så släppte kramperna. 
Jag valde att inte åka vidare till sjukhuset. Gabbe kom och kunde köra mig hem och sedan vara hos mig och ta hand om allt som jag inte kunde göra själv.
 
Det visade sig att jag hade njurbäckeninflammation och fick feberkramp pga det. 
Nu har jag medicin och ligger och väntar på att bli frisk igen.
Usch ja, gårdagen var verkligen en hemsk upplevelse.
 
Det passar verkligen aldrig att vara sjuk. Idag skulle jag följt med min kompis i hennes båt på utflykt och nu ikväll är alla på grillfest utom jag. Imorgon var det hundträning planerat, men det har jag fått ställa in. 
 
Ja, nu är jag lite bitter, men hoppas att jag snart är på benen och hinner komma ikapp..
 
Ursäkta bitterinlägget!
 

Kommentarer
Postat av: Gunmai Liza o Totte

Det absolut viktigaste är ju att du blir frisk!
Kram på dej!

2014-08-02 @ 08:17:48
Postat av: Maria

Fy för att vara sjuk i värmen, det räcker ju att bara vara. Krya på dej. Puss fr Herman

2014-08-02 @ 16:31:59
Postat av: Jill

Synd om dig, krya på dig.

2014-08-03 @ 17:42:12
URL: http://abyfjorden.se
Postat av: Annika

Usch stackare där... Såklart man får vara bitter i sådana situationer. Vila nu och här kommer krya på dig kramar från Baxter med familj 🐶❤️

2014-08-03 @ 22:22:18
Postat av: Lena Herén

Krya på dejkram Lena Och Saffe

2014-08-04 @ 09:32:50
Postat av: Gunilla E

Men oj så hemskt för dig krya på dig kramar från mig och flocken:-)

2014-08-04 @ 17:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0