Åka bil

Idag har det varit varmt. I förmiddags åkte vi iväg med valparna för att de ska få mer bilträning.
Första gången då jag åkte till Ängelholm så gick det hur bra som helst, men de två senaste gångerna har det varit ett himla liv i bilen. Så nu blir det mycket bilåkning fram till leverans.
 
Idag åkte vi till Båstad och gick lite i tallskogen. Det var spännande saker i skogen tyckte valparna. Sen körde vi vidare (återigen ett himla liv) till djuraffären där jag köpte tuggben till valparna. På vägen hem var de i alla fall tysta :)
Kanske blir det en liten sväng till ikväll. Jag ska kolla Lucy hos veterinären ikväll så att hennes värden är bra. Om de är bra så ska operationstid bokas. 
 
Jag har tränat lite namn-träning idag. Jag säger valpens namn och ger en liten godisbit och upprepar detta några gånger. Namnträning är viktigt att träna och det kommer valparnas nya ägare få fortsätta med så valparna lär sig att lyssna på sitt namn. Namnet ska fungera som ett uppmärksamhetsord.
Jag har även tränat lite sitt-rörelser. Man håller en liten godisbit ovanför nosen och väntar till valpen sätter sig, då får den godbiten.
 
Ett annat tips jag kan ge er nyblivna hundägare är att lära er om klickerträning. Det är ett väldigt roligt sätt att träna hund på och man kan börja från den dagen man får hem hunden. Inlärningen går väldigt fort samtidigt som hundarna älskar det och det blir en bra start på relationen.
 
Här har ni en sida med massor av information om klickerträning:
 
www.canis.se
 
Där kan man gå deras e-post kurs som är gratis, där man får lektioner hemskickade via mejl. Det ersätter inte en fysisk kurs, men det är en mycket bra början om man vill lära sig.
De har även många bra kurser för utbildade duktiga instruktörer. 
På deras hemsida finns även många artiklar och bra bloggar för att skaffa sig mer bra information.
 
Några bilder
Vilar i mammas päls
 
 
Lucy agerar kudde
 
Mamma-mys
 
Lucy och Zita vilar i skuggan
 
 
Trappan har alltid varit populär hos alla våra valpkullar och denna gången är inget undantag. Valparna vill helst sova i trappan och det vill mamma Lucy också :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie W

Vilka mysiga bilder på valpar i mammas päls. Bianca sover/ligger gärna i trappen både inomhus och utomhus.
Marie

2014-05-21 @ 22:28:55
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0