ditt och datt

Här kommer en liten uppdatering om ditt och datt..
 
Träningen i måndags gick bra.
Dixie var lite övertaggad, men duktig på sina lydnadsövningar oc platsliggning. Lucy var duktig och gjorde riktigt bra ifrån sig genom lydnadsklass 2.
Och sen avslutade jag med Timja som fick träna lite rally. Jag har inte tränar med henne sedan oktober, men hon kom i håg allt och gjorde t o m bättre ifrån sig än sist vi tränade. 
 
Just nu har vi paus från tävlingar, mycket beroende på att det inte finns så många tävlingar såhär års, men också för att jag tycker det är bra att ta en paus då och då.
Men visst ska det bli kul att leta tävlingar till alla tre till våren :)
 
Lilla Selma är pigg, men läget är oförändrat. Bakterieproverna visade inget, så nu väntar vi på biopsiprovet som vi antagligen får besked om i nästa vecka.
 
I fredags fyllde Lucy 5 år! 
Såhär såg hon ut på sin 5-års dag. 
Det blev väl inget särskilt firande, för jag var på min farfars begravning samma dag.
 
Jag har fått ett litet problem med Lucy. Hon har nämligen blivit tjock! Jag som trodde hon skulle klara sig efter kastrationen, men icke!
Det konstiga är att det är först nu som det har kommit och fort har det gått. Det kändes lite som hon blev tjock över en natt.
Det måste vidtas åtgärder mot detta. Nummer 1 är att byta foder. Färskfodret som Lucy älskar kommer vara ett minne blott inom kort. Sen får jag nog lägga upp något slags schema för ordentlig fysträning.
Jag MÅSTE få henne i form igen. Det är väldigt viktigt!
 
Imorgon om en vecka åker vi till New York för att julshoppa i världens juligaste stad. Jag längtar :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0