På benen

Vi lever lite grann..
Är på benen igen, men jag har fortfarande ont i stämbanden så det är fortfarande lugnt tempo som gäller.
 
En liten träning hann vi med igår i alla fall. Det kändes mer eller mindre som ett måste att aktivera hundarna lite, efter att ha varit med mig i sjukstugan 2 veckor.
 
Det blev lite lydnad och vi fick kommenderingshjälp av Emelie och tänka sig att många av momenten faktiskt blivit bättre :)
Nu är det absolut tävlingsbara moment för Dixies del och kanske snart för Lucys del också. Det är bara den där rutan som ska bli lite mer säker, men igår gjorde hon det riktigt bra. 
Lucy gjorde ett av sina bästa lydnadsklass 2 program igår och det gjorde faktiskt Dixie också fast lydnadsklass 1.
 
Med Dixie måste jag bara träna lite mer platsliggning med nya hundar och eventuellt lite tandvisning, för de tränar vi nästa aldrig.
 
Jag har redan kollat ut lite tävlingar i början på nästa år. Det ska bli spännande :)
 
Dixie tränar platsliggning med hakan i backen, det är hon mycket duktig på :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0