Dagens träning

Har precis kommit hem från dagens träning med blandade resultat.
 
Lucy fick köra gruppmoment med nya hundar och sedan blev vi kommenderade genom hela lydnadsklass 2.
Det gick bättre än jag trodde. Lucy var glad och positiv genom hela programmet. 
Lite detaljer finns det alltid att jobba med. Samtliga moment har blivit bättre. 
 
Dixie fick vänta i bilen och var väldigt sur för hon inte fick börja. Så hon började med att springa runt och tramsa och skälla. Då fick hon sitta uppbunden vid en stolpe som straff. Sen gick det hyfsat med henne. 
Det var väl inget lysande träningspass för hennes del. Mycket slarv och frustration och inte förrän vi hade gått banan 5 gånger så hade hon lugnat ner sig.
Ibland undrar jag om Dixie är en förklädd vildhund. Alla har alltid sagt till mig att "hon lugnar ner sig med åldern" Men herregud, hon fyller 7 år om några veckor! Och inte är hon det minsta lugn, i alla fall inte när vi tränar :)
Nu vill jag iof inte ha någon lugn hund, men det hade varit bra om alla tassarna kunde vara på marken :)
 
Timja var väldigt duktig idag. Är riktig nöjd med henne! Vi tränar på på rallymomenten.
 
Min fina tjej!
 
En bild från igår som vi fått från Per och Michelle
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0