Förberedelser för imorgon

Imorgon är det dubbeltävling i Ystad. Jag och Dixie ska dit.
Idag har jag försökt förbereda henne för att hon ska bli en optimal partner till mig imorgon, men det går inte så bra. 
 
Har cyklat 5-6 km med henne och då såg hon i alla fall trött ut efteråt...Men skenet bedrog.
 
Skulle precis köra igenom henne lite med några rallymoment och då var hon galnare än galnast. Hon var så ivrig så hon bjöd på hela sitt register och allt blev bara fel.
 
Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Jag får väl bara inse att jag har fått världens mest energiska hund. (Hon är lugn i vanliga fall, men när det kommer till träning så blir hon GALEN av lycka)
 
Ja, det bådar inte gott för imorgon, men nu finns ingen återvändo. Nu är det bara att åka dit och försöka göra det bästa av det. 
 
Jag sitter och funderar på om det nånsin kommer fungera eller om vi ska satsa på att göra något annat. Jag har tänkt att byta till lydnaden efter vår sista rallytävling för i år. 
För agility kan vi inte hålla på med, där blev hon också helgalen. 
 
Nu blir det lördagsgodis i soffan
 
Rapport kommer imorgon!
 
 
Idag har kvalomgången i rallylydnads-SM gått av stapeln i Sundsvall. Och våra kära träningskompisar Emelie och Vincent lyckades få 199 p av 200 och gick vidare till morgondagens final där Sveriges 20 bästa ekipage tävlar om att bli årets SM-vinnare. 
Vi är såååå stolta över er och håller alla tummarna för er imorgon! <3
Alltså det är bara så galet bra! :D

Kommentarer
Postat av: Marie W

Vad kul. Maggan och Trubbel från våran klubb (MBK) är också med. Nu är det Skåne eller Östergötland, Heja heja.

2014-09-20 @ 19:32:20
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0