Agilitytävling

Idag har jag och Lucy varit på agilitytävling i Landskrona.
 
Jag måste erkänna att det kändes jobbigt att missa dubbeltävlingen i rallylydnad i Lund idag, men det är svårt att få allt att gå ihop när man tävlar i tre sporter.
 
Hur som helst så är jag väldigt nöjd med Lucy idag. Vi hade start nummer 1 i hoppklassen och det kändes som ett väldigt bra lopp, jag kände glädje när vi spang för Lucy lyssnade bra och tog hinderna rätt. Tyvärr missbedömde hon långhoppet och rev, jag tror inte hon insåg hur långt det var, så hon rev sista och sen rev hon ett annat hopphinder också, så det blev 10 fel och en 16:e plats av 63.
 
I agilityklassen så kändes det också väldigt bra. Början var lite klurig för vår del, för där stor A-hindret och lockade, men det klarade vi och det var samma sak här. Hon lyssnade bra och var väldigt följsam.
Hon rev ett hinder innan vi kom fram till vippen som hon sprang förbi.
Jag tog om och hon gick upp på den en bit men hoppade sedan av. Jag provade igen, men samma sak. Då valde jag att köra vidare. Jag trodde vi blivit diskade men såg sen att vi hade fått 22,78 fel. 
 
Dagens plus på tävlingen idag var:
-Lucy lyssnade
-Jag skötte min handling och det fungerade idag
-Lucy satte båda slalomen
-Lucy stannade på banan och sprang inte in på banan bredvid (som jag alltid tror att hon ska göra)
-Vi fick till en bra uppvärmning som fick Lucy i rätt sinnesstämmning
 
Det jag ska tänka på från tävlingen idag:
-Hårdträna vippen (den fungerade inte av någon anledning och därför måste den tränas MER)
-Träna kontaktfälten (Hon klarade A-et och balansen, men jag vill att hon ska vara lite mer tydlig med att trampa på dem)
 
 
I pausen tränade jag lite med Dixie, men det blev ingen bra träning direkt. Hon kändes tramsig och slarvade och nu har vi återigen problem med backa vid sidorna :(
Hela våren kommer vi få hårdträna på att hitta tillbaka till den rallyform vi var i, i höstas.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0