Tävling Halmstad

Idag har jag och Dixie varit och tävlat rally igen i Halmstad.
Målet med dagens tävling var att försöka hitta ett sätt där Dixie hamnade i rätt energinivå på själva tävlingsbanan.
 
Och dagens taktik hade ganska bra resultat. Dixie var nämligen helt tyst HELA banan och hon studsade inget.
Bara det var ju guld värt idag!
Hon kanske t o m var lite loj, så kanske hade min taktik lite väl bra effekt, men det kändes ändå skönt att ha hittat en möjlig väg att gå.
Det som krävdes var att jag cyklade med henne igår kväll, gick en halvlång runda med henne i morse, åkte iväg till tävlingen och var först på plats och värmde upp henne i två timmar innan det var vår tur.
Uppvärmningen bestod av kamplek, detaljträning och banträning.
 
Banan var klurig särskilt för hundföraren för det var lätt att gå fel.
Men det var samtidigt en bana som hade mycket flyt i sig och det kan varit en fördel för Dixie.
 
Trots att det var mycket som var bra idag, så blev det inga skrytsamma poäng. 
Vi missade återigen på skylten backa tre steg (förstår inte varför, hon kan den så bra på uppvärmningen???)
så där fick vi -10 p, sen för första gången nånsin så blev Dixie störd av frestelsen, så hon stannade upp och sniffade i luften två gånger där, det kostade ytterligare -7 poäng.
Sen fick vi ytterligare -1 för förarfel i en vanlig sväng, antagligen sneddade jag lite väl mycket, sen -2 p för att vi var för långt ifrån skylten och -1 p för bris i spiralen.
Så vi slutade på 79 poäng idag. Inga vidare poäng, men samtidigt så brydde jag mig faktiskt inte alls om det idag. Jag var verkligen bara där för att träna, så jag var inte ens besviken.
 
Jag tar med mig missarna till veckans träning och hoppas försöka fixa till det.
Samtidigt tar jag med mig allt som var bra och hoppas kunna utveckla det..
 
Nästa helg är det dags igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0