Underbar helg!

Då var denna tävlingshelgen över och jag är så himla nöjd. Mina fina tjejer har presterat så himla bra.
 
Igår var det agilitytävling i Lomma. Två kluriga banor, men Lucy jobbade så fint. I Hoppklassen var det jätte tajta avstånd så largehundarna hade det svårt. Lucy kom för nära slalom och hamnade fel vid ingången, men hon hörde nog inte när jag sa till henne att vi skulle ta om, så hon körde på med slalom fast jag stod kvar och väntade. Där förlorade vi ganska mycket tid eftersom vi sedan fick ta om slalom igen. 
Men hon gjorde väldigt mycket fint. Det fanns många fällor som hon var nära på att ta, men valde att lyssna på mig framför att ta egna initiativ, det gillade jag! Vi kom runt banan, med 5 fel för slalomingången och en rivning och 1 sekunds tidsfel. Men jag var väldigt nöjd ändå!
 
I agilityklassen så vet jag inte riktigt vad som hände, men jag fick för mig att prova på en avancerad sväng, som jag bara tränat en gång innan. Naturligtvis fungerade den inte och det blev disk redan på andra hindret. Men nu har jag provat det :)
Resten av loppet gick bra, jag kom lite fel vid vissa ställe, men Lucy skötte sig fint och tog alla kontaktfält och rätt hinder, så jag var väldigt nöjd med det också. Disken var ju mitt fel :)
 
 
Idag var det rallytävling i Helsingborg med Dixie och äntligen fick vi till en bra runda!
Hon var tyst och lugn och gjorde alla övningar. 
Vi fick endast -3 poäng för oro vid en skylt, men resten var felfritt. Så vi fick 97 poäng och fick en 2:a placering av 20.
Det kändes som vi behövde detta! Då måste träningen ha gett resultat och det betyder så mycket!
Jag var riktigt nöjd när jag gick av banan :)
 
 
Fina Dixie med sin nya rosett
 
Idag var vi glada och nöjda :)
 
Grattis alla andra som vi känner som gjorde fina rundor och fick fina poäng! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Grattis, Blir så glad att Er träning ger resultat.
Birgitta

2015-04-26 @ 22:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0