Flytt

Nu har vi äntligen flyttat och vi stormtrivs i nya huset.
Alltså det är så bra på alla sätt.
Själva huset är perfekt för oss och tomten är jättefin. Men vi ska göra om en del. Fälla några träd och ta bort stenplattor så vi får mer gräsyta.
Sen är området perfekt. Vi bort vid en vändzoon och 20 meter från vårt hus ligger en jättestor park/skogsravin som är otroligt vacker och fin att gå med hundarna i.
Det är små mysiga stiga överallt och inga kaniner(!!!), så äntligen kunde hundarna få röra sig lite fritt.
Igår gick jag en annan väg och då hittade jag en jättestor fotbollsplan precis i närheten. En perfekt hundträningsplan :)
Och jag har bara hälften så långt till jobbet. Och cykelavstånd in till Helsingborgs stad och till stranden. På stranden finns även ett hundbad.
Ja, jag kan inte hitta något negativt alls med flytten. Jag är bara så lycklig att jag äntligen fått det efterlängtade huset!
Nu återstår det bara att fixa till det så som vi vill ha det, men det är ju bara roligt :)
 
Hundarna trivs också jättebra. De är ju så lätta så de kommer till ro direkt på nya platser.
 
Lite dåligt samvete har jag ju över att jag inte hunnit med hundarna lika mycket som jag brukar. Men det är tyvärr oundvikligt. Lite mini-träning blev det igår i trädgården och idag blir det träning med Emelie och det ser vi alla fram emot!
 
Dixie, Lucy och Timja på trädäcket. Mina tre fina hjärtan!
Idag börjar min semester och på söndag flyr vi från allt och åker till Rhodos en vecka. Det kan verkligen behövas efter allt. Jag längtar verkligen efter total avkoppling!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Lycka till i nya huset och ha dä så gött på Rhodos. Jag och Lilian åker till Turkiet i september.
Marie

2015-08-22 @ 12:20:04
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0