Inför helgen

Nu närmar det sig Stockholms Hundmässa och jag kan ju inte direkt säga att jag känner mig särskilt förberedd.
 
Vad gäller rallytävlingarna så har vi inte tränat något alls. Vi har inte gått bana sedan i oktober och vi har inte tränat med skyltar en enda gång. Vi har endast tränat lite små övningar på promenaden.
Det brukar inte vara till vår fördel, så jag har inga förväntningar.
Jag hoppas bara det blir trevligt för oss båda och att vi ändå kan ha kul.
 
Och vad gäller utställningen så har jag precis lyckats bada båda hundarna nu och för övrigt försöker jag få lite styr på pälsarna.
Som jag känner nu så blir detta sista utställningen för båda mina tjejer.
Jag ser egentligen ingen mening med att ställa ut dem mer. De är båda internationella champions och det kan man väl kalla kvitto på att man har fina hundar? Så för mig spelar det ingen roll hur det går på söndag.
Men det ska ändå bli väldigt roligt, för det var så längesen vi ställde ut nu.
Det roligaste ska bli att se alla andra barbeter. 13 stycken kommer ställas ut och det är mycket för att vara barbet.
Sen blir det kul att träffa lite valpköpare och uppfödarvänner och övriga hundvänner.
 
Men jag önskar faktiskt att jag hade varit lite mer förberedd inför helgen. Hur som helst så ska det blir roligt!
 
Idag fick jag ett till glädjande besked från Sara som har Agaton från vår kryddkull.
Även han fick HD A och ED 0 på röntgen :)
Stort Grattis!

Kommentarer
Postat av: Marie

Förberedd är inte jag heller när det gäller Dolores iaf, men vad då vi får ta det som en skojig vänstervarvträff.
Marie

2015-12-10 @ 21:24:52
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0