Summering av år 2015

Året börjar gå mot sitt slut och det är dags att summera året och minnas tillbaka på årets höjdpukter!
 
Detta året har verkligen varit ett händelserikt år på många olika plan.
Hundmässigt har det varit ett fantastiskt roligt år :D


 
Dixie började året med att tävla tre tävlingar i lydnadsklass 1 där hon fick 1:a pris på samtliga tävlingar, samt två klassvinster och en 2:a placering. Hon fick därmed titeln LP1
 
Sedan har vi tävlat många rallylydnadstävlingar med blandade resultat, men ett av årets höjdpunkter var när vi fick starta på vårt livs första SM i somras. 
Det kändes stort att vi lyckats kvala in som ett av Sveriges 50 bästa rallyekipage och det var en härlig upplevelse som jag aldrig kommer glömma.
 
Under hösten har vi även hunnit samla på oss några bra resultat inför nästa års SM. Vi avslutar året med att ta med oss dessa poäng till kvallistan för 2016:
100, 99, 98, 96 och 95 poäng. 
 
I oktober deltog vi även på Skånes DM i rallylydnad och där lyckades vi minsann vinna hela tävlingen och Dixie fick titeln "Skånsk Distriktmästare i rallylydnad 2015"
 
Och för Dixies del så avslutades tävlingsåret med en utställning (årets enda) där hon tog hem det hela genm att bli BIR, BIR-Veteran och fick titlarna Nordisk Vinnare 2015 och Nordisk Veteran vinnare 2015
 
Så nog har jag fått ännu ett superhärligt år tillsammans med denna fantastiska hund!

 
 
Lucy har också haft ett bra år.
Vi har mest fokuserat på agility och försöker tillsammans bilda ett team på planen, fast vi båda är nybörjare.
 
Lucy har varit underbar att tävla agiity med. Det är verkligen hennes grej och hon tycker det är fantastiskt roligt.
Vi har hunnit med några olika tävlingar under året och som bäst har vi klarat 2 nollade lopp :)
Hon har skött sig jättebra och någon gång ska väl hennes matte också lära sig ;)
 
Vi har även debuterat i lydnadsklass 2.
Det gick väldigt bra, men Lucy var lite övertaggad och även om det var väldigt nära ett 1:a pris så räckte det inte riktigt hela vägen. 
Men Lucy har visat mig att hon verkligen kan tagga till på tävlingar och att hon har bra uthållighet och attityd.
 
Lucy avslutade också med utställning på Stockholms Hundmässa där hon fick Excellent med Ck och placerade sig som 2:a i championklassen av 5 och blev sedan 4:e bästa tik med jättefin kritik.
 
Som vanligt sprider Lucy så mycket kärlek omkring sig och det har varit ett mycket roligt år tillsammans med henne.
 
År 2015 var även ett mycket fint år för flera av våra valpköpare.
 
Majtippans Spicy Ginger (Alma) har under året blivit Norsk, Nordisk och Internationell utställningschampion! 
Alma har även gjort succé inom lydnaden där hon tagit titeln LP3 och även blivit Dansk Lydnadschampion! 
Alma har även genomfört BPH.
 
Majtippans Spicy Chili (Helmuth) har blivit Svensk Utställningschampion och Internationell Utställningschampion!
 
Majtippans Spicy Cayenne (Juni) har blivit Svensk Utställningschampion!
 
Majtipppans Jade of Cheba (Sannie) har debuterat i apellklass spår med 285,5 poäng och klassvinst!
 
Majtippans Taste of Noblesse (Zita) har fått 3 Cert på utställning och väntar nu bara på championatet efter 2 års dagen. Zita har även genomfört BPH.
 
Majtippans Taste of Daim (Wille) har genomfört BPH
 
Vi har även mottagit många fina röntgenresultat från Lucys valpar:
 
Av 19 valpar, så har 15 fått HD Grad A, 2 st har fått HD Grad B och 2 är ännu inte röntgade. 
Av 19 valpar så har 16 ED 0, 3 är ännu inte röntgade

För min egen del så har det blivit ett mycket trevlig år där mitt hundintresse blandats med mitt reseintresse.
4 resor har det blivit under året.
En skidresa till Bad Gastein, en resa till Benidor, en resa till Rhodos och avslutningsvis en resa till Florida.
 
Vi har sålt våra gamla bostäder och flyttat till vårt drömhus i Ramlösa där vi trivs fantastiskt bra. 
 
Jag har haft flera kursare som ingått i mina satsningsgrupper i rallylydnad och lydnad som det har gått väldigt bra för. Väldigt duktiga och läraktiga :)
 
Men året har inte bara bjudit på härliga stunder. Vi har tyvärr varit tvungna att genomgå två tragiska bortgångar.
Vår älskade Selma lämnade oss i februari, 12,5 år gammal och vår finaste Timja lämnade oss hastigt under september efter en kort tids sjukdom. Hon blev bara 3,5 år. Saknaden är stor efter dessa två underbara hundar som vi aldrig kommer att glömma!
 
 
 
Allt detta kommer jag ta med mig när jag ska minnas tillbaka på år 2015.
 
Nu blickar vi framåt mot 2016 och jag känner på mig att även det kommer bli ett trevligt år :)
Planer inför 2016 skriver jag om en annan dag!
 
Hejdå 2015!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0