Malmö Int

Igår var jag på den årliga hundutställningen i Malmö för att hälsa och heja på två av Lucys valpar från kryddkullen, Helmuth och Alma med sina ägare.
Det var för en gångs skull skönt att vara på utställning utan hund och Malmö tillhör inte ett av mina favoritställen eftersom det är så trångt.
 
Det är alltid roligt att träffa "valpar" som man fött upp och just dessa två har väldigt intresserade och engagerade ägare vilket ju såklart är jätte roligt. Både Alma och Helmuth ställdes i Championklass.
 
Här är Helmuth under bedömning! Han fick strålande kritik, allt var perfekt! :)
 
Fina Helmuth och matte Tanja!
 
Alma på uppvärmning :)
 
Alma visades mycket proffsigt att matte Michelle, mycket snygg handling! Alma fick också jättefin kritik, men domaren tyckte hon var för smal för dagen, så tyvärr blev det "bara" Excellent. Men ni tar CACIB nästa gång! :)
 
Helmuth blev BIR med CACIB
 
Det var en väldigt trevlig dag och såklart när man åker till utställning utan hund så blev den ganska dyr också, för nu hade man mycket tid till att gå i hundshopparna :)
Jag fick bland annat med mig en ny hundbur hem och nytt koppel och lite övriga hundsaker som jag passade på att handla.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0