Livet går vidare

En vecka har gått sedan Timja lämnade oss och även om det varit tungt så går livet vidare.
Chocken har lagt sig och nu har jag accepterat att det som har hänt har hänt.
Istället fokuserar vi nu framåt och får glädjas åt de hundar runt om oss som fortfarande är levande.
 
Förra helgen tävlade jag och Dixie rallylydnad.
Det var en bra runda vi fick till, men på skylten stå framför backa så satte sig Dixie ner. Det blev såklart -10 p och vi slutade på 89 p. Det var såklart störigt att hon gjorde så när det aldrig tidigare hänt, för annars hade vi fått 99 p.
 
Förra helgen så fick även vår kennel sin första lydnadschampion!
Duktiga Michelle och Alma (Majtippans Spicy Ginger) lyckades ta det sista 1:a priset och blev därefter
Dansk lydnadschampion!
Det är så fantastiskt bra jobbat! Det ligger så mycket jobb bakom en sådan prestation så det är svårt för folk som inte tränar hund att förstå hur mycket jobb som krävs. 
 
Alma och Michelle kom på en 2:a plats av 10 tävlande! 
Grattis till er! Ni är fantastiska!
 
 
Idag var det dags för rallytävling igen för mig och Dixie.
Vi har ju inte riktigt fått till det på de senaste tävlingarna. Faktum är att hela detta året har varit lite svajigt.
Men plötsligt hände det!
Idag var det jag och Dixie som stod som vinnare av mästarklassen med 100 poäng (full pott).
Det var en väldigt glad överraskning, för det var inte väntat.
Det är så sällan vi får 100 poäng, så det är ju en väldigt speciell känsla när man väl får det. 
 
Dixie, 100 poäng i rally mästarklass, placering 1 av 19
 
Idag var jag väldigt nöjd med min fina Dixie!
 
Imorgon är det ny tävling igen. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0