Lite allt möjligt

Timja har fått komma hem.
Men vi har inte blivit så mycket klokare.
De har gjort olika undersökningar och de kan utesluta hjärtproblem eller tumörer.
De hittar inget som kan vara kopplat till sjukdom.
Alla prover är bra.
 
Men hon har trots allt ett hål i lymfkärlet och totalt är hon tömd på 1,5 liter vätska från bröstkorgen.
Antingen har hon slagit i något när hon sprungit ute som orsakat skadan eller så har det uppkommit utan känd orsak.
Hur som helst så väntar vi nu på ny röntgen på onsdag. Då ska vi se om det fyllts på mer vätska i bröstkorgen och i så fall får hon tömmas igen.
Då kommer det bli röntgen en gång i veckan i ett par veckor framöver. Om inte hålet läker, så kan man överväga operation. Men veterinären sa att det inte var säkert att det skulle hjälpa.
 
Drömmen skulle ju vara om röntgen på onsdag visar att hålet har läkt. Så nu håller vi tummarna för det!
...............................................
 
Vi säger Grattis till Wille (Majtippans Taste of Daim) som har genomfört BPH med fina kryss i protokollet :) 
...............................................
 
Härom dagen hade vi en härlig liten mini-träff med några valpköpare. Gunilla och Gunnar hade kört ner till Skåne från Luleå med Juni (Majtippans Spicy Cayenne) och Lava (Majtippans Taste of Polly)
Jättekul att träffa er alla! Vi passade på att träna lite.
Sen kom även Baxter (Majtippans Taste of Japp) med familj.
Jag hade med mina hundar också så det blev en mini-barbetträff.
 
Lucy blev så lycklig av att träffa sina barn igen. Hon lekte med alla och delade ut pussar i massor. Baxter blev väldigt "kär" i sin mor. Det är han inte ensam om. Alla Lucys söner verkar älska sin mor lite mer än vad som är lämpligt ;)
.....................................................
 
Igår var jag och tävlade rally med Dixie i Höganäs.
Det gick bättre än förra helgen. Dixie var taggad och ljudade lite, men inte så mycket som sist. 
Jag är nöjd med banan och med hennes prestation.
Hon gick lite långt fram precis innan en vändning så jag råkade trampa på henne och då hoppade hon undan så vändningen blev inte så bra. 
Sen flöt hon ut i spiralen igen, men jag tror jag har kommit på vad JAG gör för fel där. Så förhoppningsvis ska vi komma tillrätta med detta nya mystiska problem ;)
Vi fick i alla fall ihop 95 poäng och en 7:e placering.
Grattis till Emelie och Vincent som tog sitt fjärde kanonresultat och fick på gårdagens tävling 99 p! 
...................................................
 
Om ni vet någon som är intresserad av barbetvalpar (Hanar) så finns det fina lovade och supergoa valpar kvar hos Lucys uppfödare Renate i Schweiz. Renate är en mycket seriös och noggrann uppfödare och letar nu efter rätt hem till de sista valparna.
Gå in och kolla på hemsidan
http://www.barbetvomzulimo.com 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0