Liten uppdatering

Det händer inte så mycket på bloggen för tillfället.
Jag har drabbats av lite yrsel, andningssvårigheter och blodtrycksfall och har svårt att sitta vid datorn några längre stunder. Ja, det mesta är faktiskt svårt att göra för tillfället, men det är väl så det ska vara.
Bara 4 veckor kvar innan bebis beräknas komma och tempot är verkligen anpassat efter det.
 
Hundarna tycker det är ganska så tråkigt. Särskilt Dixie börjar verkligen tycka det är tråkigt och kommer dagligen med min sko, mössa eller något annat olovligt för att försöka få igång sin matte.
Det blir mest godissök som aktivering för tjejerna nu.. Försökte träna lite härom dagen, men det gick inte särskilt bra. Övertaggade hundar och en för trött och klumpig matte var ingen bra kombination.
 
Det var nog tur att jag inte anmälde till fler tävlingar för det hade inte blivit bra. Även om det känns surt att behöva avstå de tävlingarna som är på så nära håll..
 
Planeringen är även i full gång för vår nya valp som beräknas hämtas den 11 juli.
Nu är flygbur inköpt och resan och boende är bokat i New York. Det blir Mia som åker och hämtar hem den lilla :)
 
Valparna är snart 4 veckor, men ännu är det inte bestämt vilken :) 
Jag tycker bara det är bra att vänta så länge som möjligt innan man bestämmer sig. Valparna får bättre chans att utvecklas i kropp och knopp och man ser tydligare personligheter ju äldre de blir. 
Den nya valpen kommer troligtvis inte bli lika krullig i sin päls som Dixie och Lucy är, men det kommer bara bli spännande med en lite mer storlockig barbet. Jag tycker båda pälstyperna är lika charmiga!
 
Någon av dessa tre tikar blir det troligtvis som kommer flytta till Sverige i sommar :D
 
 
 
Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Marie

Så spännande med en människovalp och en hundvalp.
Marie.

2016-04-22 @ 16:29:09
URL: http://www.laspezias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0