Vad händer här?

Jo, här händer så mycket som att jag har lärt mig ganska bra hur man kan utnyttja dagarna på bästa sätt med bäbis.
Jag känner mig numera ganska bekväm med att ta med henne ut. Vi har gjort en del små utflykter och hon har varit med på sina två första hundträningar.
Det går väl sådär, men har man ingen brådska så hinner man både sköta bäbis och träna hundarna :)
Sist provade jag att ha Lova i selen och gick rallybanan med Dixie. Det gick faktiskt riktigt bra! Man får ju ett anorlunda kroppsspråk, men Dixie är ju ganska van så hon klarade det bra!
 
Imorgon blir lilla Lova 6 veckor!
 
På hundfronten så har det hänt lite grann:
 
Majtippans Taste of Polly (Lava har genomfört BPH
 
Majtippans Spicy Chili (Helmuth) har varit duktig på rallytävlingarna och har tagit titeln i fortsättningsklassen och vunnit klassen! Grattis!
 
Majtippans Taste of Pigall (Nelson) ska bli pappa om några veckor till Åbyfjordens kennels kommande kull.
 
Majtippans Rubin of Cheba (Bruno) som blev tvungen att omplaceras pga hans husses hastiga bortgång bor just nu med Majtippans Taste of Dumle (Herman) i Västervik.
Vi träffades igår allihop för att se hur det funkade mellan hundarna och det funkade bra. De lekte väldigt intensivt och vi får ge det lte tid för att se om det fungerar hela vägen ut. Herman är kastrerad och Bruno uppvaktade honom som om han vore en löptik. Hoppas att det bara är tillfälligt, så att de båda kan få lite lugna stunder tillsammans också.
 
Och själva går vi i väntans tider. Snart kommer Penny... Och det ska bli väldigt kul att träffa denna lilla tjej! Hon verkar vara otroligt härlig hund!
 
Jag har även nyss anmält mig och Lucy till rallytävling i augusti, så nu ska det bli lite mer fart på vår träning!
 
Jag tror detta var den uppdateringen som jag hade just nu...Vi får se när jag nästa gång lykas smita ifrån bäbis för en liten bloggpaus ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0