Lite av varje

Livet flyter på som vanligt..
I veckan blev det lite rallyträning med Emelie och hennes hundar.
Jag är förvånad över hur snabba framsteg Lucy gör i rallyn.
Jag trodde det skulle ta mycket längre tid att få till högerhandlingen, men det går faktiskt bra redan nu. Naturligtvis så kan det bli bättre och hon hänger inte riktigt med när det är tempoväxlingar i högerhandling ännu, men snart så :)
 
På lördag är det dags för nästa rallytävling för mig och Dixie och innan dess är det två rallypass planerade.
 
Igår träffade vi Baxter (Majtippans Taste of Japp) för att träna lite utställningsträning.
Det tog några minuter sedan fattade han hyfsat vad det hela gick ut på. 
Jag ska ställa ut honom om två veckor i Malmö och detta var första gången vi tränade. Planen är att hinna med ett litet pass till innan utställningen och så ska vi försöka få lite ordning på hans päls.
Han är i värsta tovåldern och det är inte lätt att få bukt med tovorna. 
 
Efter träningspasset fick hundarna busa av sig. Lucy blev så lycklig över att träffa sin son! Dixie började med att läsa lite paragrafer för Baxter, sen sen lekte de allihop och sprang som galningar :)
 
Nu ska vi börja fixa iordning babyrummet här hemma. Målning står på schemat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0