Lillan är här!

Ja, någon bloggtid har det inte direkt funnits sedan vår lilla flicka kom till världen den 20 maj.
Hon är nu 10 dagar gammal och helt underbar! Hon har fått namnet Lova.
 
Hon kom 4 dagar före beräknat förlossningsdatum, men det var bara skönt.
Det var inte helt fritt från dramatik på förlossningen..Det var helt klart väldigt jobbigt och tyvärr gick det inte framåt som det skulle för hon låg med ansiktet uppåt, så det blev tillslut ett akut kejsarsnitt. 
Vid snittet fick hon fostervatten i lungorna och fick ligga med syrgas första dygnet, men hon repade sig väldigt fort och vi kunde åka hem några dagar senare.
 
Nu är vi hemma och njuter och försöker hitta lite rutiner i det nya livet. Men än så länge så är det en väldigt snäll tjej vi fått som sover på nätterna :D
 
Pga snittet så har jag haft lite svårt att gå pga smärtorna så Mia har haft hundarna fram till igår. Igår kände jag mig tillräckligt stark för att ta hem dem och saknaden efter dem var enorm!
 
Hundarna tog det hela med ro. De har luktat och pussat lite på Lova, men i övrigt är de helt som vanligt. 
 
Jag har nu gått mina första hundrundor igen och det var fantastiskt skönt att bara få komma ut lite tillsammans med dem igen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0