Nyheter

Nu har vi påbörjat lite nya grejer, jag och hundarna.
 
I helgen så var jag och Dixie på en halvdagskurs i de nya momenten i rallylydnad som börjar gälla från och med den 1 januari 2017. Det tillkommer flera nya skyltar och lite ändringar i reglerna. Så nu är vi uppdaterade på vad som komma skall nästa år.
Vi provade även på alla de nya momenten, men jag kommer inte börja träna in dem på riktigt förrän efter vår sista tävling som är i slutet av oltober. Detta för att inte Dixie...och Lucy ska blanda ihop det nya med det gamla innan det är ordentligt inlärt.
Dixie verkade tycka det var kul och det var mysigt att få lite egentid med henne.
 
Igår var det Lucys tid att få egentid, för då åkte vi till Halmstad tillsammans med Emelie och Lycka för att gå första kurstillfället i den nya hundsporten Nose Work som kommer blir en officiell hundsport i Sverige 2017. Detta är helt nytt för oss, så det var spännande att få testa på det.
Igår introducerade vi den första doften för hundarna, som är eukalyptus. 
 
Det ska bli spännande att se vad hundarna kommer att tycka om detta (För jag komer självklart lära både Lucy och Dixie detta, även om det är Lucy som går kursen). Jag är mycket positiv till sporten och tror att det kan vara ett mycket bra komplement till all annan träning vi håller på med.
Så nu ska det tränas här hemma på behållarsök ;)
 
Och så avslutar vi med en liten uppdatering om Penny.
Penny är här ganska ofta och jag tränar med henne när jag kan. Hon är så otroligt duktig och lättlärd och älskar att träna.
En riktig Maja-Hund helt enkelt! ;)
Vi tränar på momenten i rallylydnad och hon gör stora framsteg för varje gång. Hon är helt enkelt en fantastiskt liten hund! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0