Rallymästare

Som vanligt nuförtiden så är jag efter med uppdateringarna. 
Vill ni ha snabba uppdateringar så rekommenderar jag att följa Majtippans Barbet på facebook.
 
Men nu tänkte jag i alla fall göra en uppdatering här.
Förra helgen blev Lucy rallymästare. Det innebär att hon fått kvalificerande resultat i rallylydnad mästarklass vid 3 tillfällen och då får man titeln RLD M.
Så nu har båda mina tjejer den högsta titeln i rallylydnad.
 
Men det kunde ha gått bättre. Första tävlingen med Lucy så fick hon 83 p. Hon fick lite minus för olika saker och för skall. Hon skällde väldigt mycket och det var väldigt jobbigt för mig att gå med henne då.
I tävlingen efter så skälde hon ännu mer och fick -10 för skall. Totalt 74 poäng och så var hon lite trött i huvudet eftersom det var en dubbeltävling så hon kom av sig på backa 3 steg och fick FELÖ där så -10 för det också.
 
Men målet var att få mästartiteln och det lyckades vi med.
 
Nu har jag stukit Lucy från resterande tävlingar detta år, för att i lugn och ro träna in momenten ordentligt. Skallen beror nog delvis på osäkerhet och även en del frustration. Så nu ska jag träna en sak i taget och jag ska börja med att lära henne att bli säkrare på momenten.
 
Nästa år tillkommer även flera nya skyltar som vi måste hinna lära in i lugn och ro.
 
Dixie tävlade också på dubbeltävlingen och fick 94 poäng på båda rundorna.
 
Dixie har tre tävlingar kvar i år. De två nästkommande helgerna blir det tävling. På lördag är det i Svalöv och sen är det dubbeltävling och DM i Lomma helgen efter.
 
Annars så blir det faktiskt mycket nose work träning. Det är ju himla kul och trevligt att man kan träna det inomhus.
Idag har jag även anmält Penny till en nybörjarkurs i nose work.
 
Poletten har trillat ner för både Dixie och Lucy så nu är det riktigt kul att gömma eukalyptus här hemma :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0