Tävlingar

Jag ligger lite efter med bloggandet...(Eller med i stort sätt allting egentligen).
Lilla Lova tar enormt mycket tid, så det är verkligen inte mycket tid vid datorn man får. Nu har hon somnat så nu tänkte jag passa på att göra en liten uppdatering.
 
Förra helgen debuterade Lucy i rally mästarklass i Höganäs. Jag hade inga förväntningar med tanke på att vi bara tränat mästarklassskyltarna några få gånger och veckan innan tävlingen var vi på Sardinien så det var verkligen inte något bra utgångsläge.
Men jag tänkte att vi kunde i alla fall få lite tävlingsträning och öva lite samtidigt.
 
Vi hade tur med banan. Flera av de skyltarna som vi inte tränat så bra var inte med. Så Lucy klarade sig riktigt bra igenom banan.
 
Faktiskt så bra så domaren gav oss 98 poäng och vi hamnade på en 5:e plats av 30 starter.
 
Dixie tävlade också och även hon gjorde en väldigt fin runda. Tyvärr slog hon i två skyltar och det kostade 6 poäng, så hon fick "bara" 94 poäng. Synd med islagen för annars hade hon fått full pott.
 
Men lite roligt att Lucy fick "vinna" över Dixie som ju är mycket mer rutinerad :)
 
 
 
Idag har jag och Dixie tävlat igen. Denna gång fick Lucy vara hemma. (Jag känner att jag skulle vilja träna in mästarskyltarna lite bättre med henne)
Dixie gjorde en riktigt bra runda och det var riktigt kul att köra med henne.
Vi fick till banan riktigt fint. Några små missar var det tyckte jag, men domaren tyckte vi klarade banan felfritt på momenten, men blev tvungen att dra 3 minus för skall. (Förståeligt)
Dixie kunde inte hålla sina glädjetjut för sig själv.... Jaja skallen är ett känt problem för oss. Det jag tränat hittills har inte fungerat helt, men jag fick en ny idé i bilen på vägen hem som jag ska testa och se om jag kan få henne att bli lite tystare ;) Får se om det funkar. 
Vi fick i alla fall 97 poäng och kom på 4:e plats.
Sen fick vi även domaren pris som delas ut till ett ekipage som utmärkt sig lite extra. Det är alltid roligt att få den utmärkelsen. 
Jag är hur som helst nöjd med dagen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej! Jag såg dig på rallytävlingen i Höganäs och blev nyfiken på rasen Barbet. Jag har själv lagotto som jag tränar och tävlar med men jag skulle vilja ha en ras som är ännu lite mer arbetsvillig, hur tycker du att barbet är? Eller är dom lika lagotton där?
Grattis till alla fina resultat ni får på rallybanorna!
/Isabelle

2016-10-02 @ 11:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0